به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان روز سه شنبه در مراسم رونمایی از این سردیس اظهار داشت: اجلاسیه شهدای دانشجو ظرفیتی برای ارتقای آمادگی مقابله با جنگ نرم دشمن است.
توحید رستمی با بیان اینکه این اجلاسیه در راستای کنگره ملی 5400 شهید کردستان است، افزود: توسعه فرهنگ ایثار، تقویت روحیه انقلابی و ساده ‌زیستی از دیگر اهداف برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجوی کردستان است.
دبیر کمیته دانشجویی کنگره ملی 5400 شهید کردستان اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون حدود 30 برنامه با محوریت اجلاسیه کنگره 5400 شهید کردستان در دانشگاه‌های استان برگزار شده است.
رستمی اضافه کرد: 2 هزار جلد کتاب 'کردستان من' که زندگینامه شهید تعریف است در دست چاپ قرار دارد که در روز اجلاسیه نیز از این کتاب رونمایی می شود.
وی یادآور شد: امروز هشت غرفه به اسم هشت شهید دانشجو برپا شده است که مسئولیت هر کدام را یکی از دانشگاه ها برعهده دارد.
دبیر کمیته دانشجویی کنگره ملی 5400 شهید کردستان گفت: فمینیسم، دفاع مقدس، وحدت، شهدا، عملکرد سپاه پاسداران علیه تروریسم، اهداف سند 2030 یونسکو، حجاب و عفاف و پزشکی جهادی و دفاع مقدس از موضوعاتی است که در این غرفه ها به آن پرداخته شده است.
به گزارش ایرنا، شهید فریدون تعریف سال 1336 در خانواده ای پاک سیرت از اهالی شهرستان سنندج دیده به جهان گشود و با رسیدن به سن قانونی راهی مدرسه شد و با استعداد و نبوغ قابل تحسین خویش در مسیر شناخت رموز نهفته طبیعت برآمد.
وی در اوج مبارزات ملت همیشه بیدار ایران علیه رژیم ستمشاهی، در حال تحصیل در مقطع متوسطه بود و در این موقعیت حساس افکار دانش‌آموزان همپایه‌اش را علیه اقدامات رژیم برانگیخت و موجی از خشم و نفرت علیه رژیم ستمشاهی به راه انداخت و بر لوح سیاه کلاس شعار 'ننگ باد حکومت' وقت را نوشت.
تعریف در محیط دانشگاه اقدامات شایسته‌ای در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی، علمی و سیاسی انجام داد که به مذاق جباران وقت خوش نیامد و منجر به اخراج وی از دانشگاه شد.
او در پی پیروزی انقلاب اسلامی به صورت پنهانی به عضویت شورای فرماندهی سپاه سنندج درآمد و پس از فرمان امام خمینی(ره) فعالیت نظامی خود را آشکار ساخت و پس از چند سال تلاش صادقانه در سپاه سنندج از طریق این نهاد به مشاورت ریاست جمهوری در امر کردستان منصوب شد.
وی در این سمت اقداماتی ارزنده و اثربخش انجام داد.
شهید تعریف چون می‌دید رئیس جمهور وقت(بنی‌صدر خائن) به منطقه فقرکشیده هیچ توجهی نمی‌کند، مدام با وی به مشاجره می‌پرداخت و اقدامات شوم او را در حضور عموم فاش می‌ساخت تا اینکه به دلیل جدال و مشاجراتش، افکاری ظالمانه و ناجوانمردانه به کار افتاد و نقشه ترورش کشیده شد و مقارن با سالروز میلاد امام حسین(ع)، روز 25 خردادماه سال 1359 خون رنگین وی بر سنگفرش خیابان‌های شهر تهران، نقش خاطره‌ای به یاد ماندنی را حک کرد و روح مطهرش به سپهر پرفروغ شهادت عروج کرد.
در تشییع پیکر پاک شهید تعریف هزاران نفر از اهالی سنندج شرکت کردند.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.