محمد دره وزمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح نظارت بر بازار ویژه عید نوروز از اول بهمن امسال آغاز شده است، اظهار داشت: از ابتدای آغاز این طرح تا دیروز (5 اسفند) 11 هزار و 535 مورد بازرسی از سطح بازار انجام شده است.
وی اضافه کرد: در این بازرسی ها 628 مورد تخلف کشف و ضبط شد و 533 فقره پرونده هم برای این تخلفات صنفی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه گرانفروشی، کم فروش و عدم درج قیمت بیشترین تخلفات صنفی است، افزود: ارزش ریالی تعداد پرونده های متشکله در این بخش 12 میلیارد و 556 میلیون و 162 هزار و 785 ریال است.
دره وزمی تعداد شکایت های مردمی ثبت شده در این مدت را 593 مورد اعلام کرد و گفت: بعد از بررسی های انجام شده از تعداد کل شکایت های مردمی اعلام شده 154 مورد تخلف احراز و پرونده برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
وی یادآور شد: طرح نظارت ویژه بر بازار شب عید در راستای حفظ آرامش، فراهم کردن فضای مطمئن برای مصرف کنندگان و شناسایی مشکلات بازار و ایجاد راهکارهایی برای رفع آنها اجرایی و عملیاتی شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: نظارت بر توزیع مطلوب کالاهای اساسی و نظارت بر فروش فوق العاده واحدهای صنفی در سطح بازار از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
دره وزمی تاکید کرد: 10 اکیپ دو نفره در مرکز استان و در دیگر شهرستان ها هم اکیپ های یک و دو نفره در راستای اجرای این طرح بر وضعیت بازار و خدمات در این ایام نظارت می کنند.
وی در ارتباط با برپایی نمایشگاه های بهاره در سطح استان هم اظهار داشت: تصمیم کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برپایی نمایشگاه های بهاره اینکه اتاق های اصناف در استان ها در صورت صلاحدید در این رابطه اقدام کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: اگر اتاق اصناف کردستان هم تمایل و مشارکت لازم را داشته باشد در شهرستان های مختلف نمایشگاه بهاره برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طرح نظارت بر بازار ویژه عید نوروز از اول بهمن در سطح استان کردستان آغاز شده و تا 15 فروردین سال 98 به طول می انجامد.
سامانه تلفنی 124 بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.
حدود 65 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، بیش از 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.