صباح محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش شدید برف که از دیروز در گردنه ژالانه محور سروآباد به هورامان و پاوه در استان کرمانشاه آغاز شده، باعث مسدود شدن این محور ارتباطی شده است.
وی افزود: اکنون بارش برف در این گردنه به بیش از یک متر می رسد و تردد در این گردنه را مختل کرده است و نیروهای راهداری در حال برف روبی مسیر هستند که پیش بینی می شود تا بعد از ظهر امروز بازگشایی شود.
بخشدار هورامان یادآور شد: روز گذشته به دلیل بارش سنگین برف و عدم دید مناسب یک‌ دستگاه بلدوزر راهدارخانه ژالانه از مسیر منحرف شد که خوشبختانه تلفات جانی و مالی نداشت که با کمک سایر نیروهای راهداری و ماشین آلات موجود بعد از ساعتی به مسیر اصلی جاده بازگشت.
وی از مسافران و رانندگان درخواست کرد به دلیل بارش زیاد و امکان یخبندان و کولاک شدید از سفرهای غیر ضروری در این منطقه خودداری کنند.
محمدی اضافه کرد: بارش برف در شهر هورامان نیز ار دیشب آغاز شده و ارتفاع آن به بیش از 30 سانتی متر می رسد که نیروهای شهرداری در حال برف روبی هستند.
به گزارش ایرنا، سالانه 600 راهدار استان کردستان در جاده های شهری و روستایی مستقر می شوند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر می شوند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
7354 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.