به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال از نزدیک با شهروندان ساکن در نواحی منفصل شهری کانی کوزله، فرجه و عباس آباد دیدار کرد سپس به مراکز خدمات عمومی از جمله ترمینال مسافربری، بیمارستان کوثر و ایستگاه آتش نشانی شماره چهار سنندج رفت.
وی این دیدارها که با همراهی مدیر کل سیاسی استانداری کردستان انجام شد از کسبه و اصناف مناطق حاشیه و منفصل شهری وضعیت شان را جویا شد و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.
یکی از اصناف ساکن در کانی کوزله در پاسخ به سوال خوش اقبال مبنی بر اینکه مهمترین مشکلات مردم این منطقه چیست، گفت: رفع گرانی بیشترین انتظار مردم است و وجود بیکاری بین جوانان این منطقه مشکلات شان را چند برابر کرده است.
یکی دیگر از ساکنان کانی کوزله هم در خصوص عدم نظارت بر فروش اصناف اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه محصولات غذایی در سلامت مردم موثر است مصرف ارزان آن و محصولات کیفی می تواند گامی مثبت در تامین سلامت عمومی باشد.
دیگر ساکن این محله نیز از وضعیت معابر گلایه کرد و گفت: انتظار می رود شهرداری و مسئولان با حمایت دولت به این وضعیت خاتمه دهند تا حداقل تفاوت بین ساکنان حاشیه و مرکز شهر از بُعد ظاهر خیابان ها به حداقل برسد.
معاون سیاسی استاندار کردستان همچنین در این دیدارها از مغازه های خرید ضایعات محله عباس آباد نیز دیدار کرد، مشکلات و کاستی های آنان را جویا شد.
یکی از این کسبه گفت: کاهش تولید کارخانه ها بر روند در آمد ما تاثیر گذاشته و انتظار می رود مسئولان با حمایت از واحدهای تولیدی از زنجیره های آن نیز حمایت کنند.
دیدار با کسبه و دست فروشان محله فرجه از دیگر مسیرهای گشت شبانه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بود، او در این بازدید جویای وضعیت امنیت این مناطق شد و اصناف نیز اعلام کردند: در خصوص امنیت مشکلی وجود ندارد اما فقر و بیکاری دامنگیر ساکنان و جوانان این محله شده است.
یکی دیگر از این کسبه که دست فروش بود به خوش اقبال گفت: به علت وجود فقر برخی از واحدهای صنفی این محله تبدیل به محلی برای انجام کارهای خلاف شرع شده اند که رسیدگی به این مهم از سوی مسئولان از ضرورت های و مطالبات مردم است.
وی افزود: برخی از اصناف نیز در اثر نظارت کم، کالاهای توزیعی یارانه دار دولت از جمله گوشت قرمز منجمد را بجای فروش به مردم به دست دلالان می دهند تا آنان این کالاها را با قیمتی بالاتر به فروش برسانند.
ترمینال مسافربری سنندج از دیگر مقاصد بازدید شبانه معاون استاندار کردستان بود، یکی از متصدیان شرکت مسافربری گفت: گرانی لوازم یدکی از مشکلات عمده این صنف است و این مساله در روند مسافرگیری تاثیر گذاشته است.
وی افزود: بیشتر گرانی ها بر لوازم یدکی و لاستیک اعمال شده که این مساله باعث کاهش در آمد رانندگان و اتوبوس داران و همچنین شرکت های مسافربری شده است.
ایستگاه آتش نشانی شماره 4 سنندج واقع در بلوار انتظام از دیگر مقاصد گشت شبانه خوش اقبال بود، فرمانده شیفت این ایستگاه عمر بالای دستگاه ها و ادوات را از چالش های آتش نشانی اعلام کرد و گفت: آموزش های تخصصی و به هنگام از ضرورت ها و نیازهای آتش نشانی در این شهر است.
همچنین پرسنل این ایستگاه از عدم دریافت حقوق سه ماهه خود گلایه کردند و گفتند با توجه به سختی کارشان همسان سازی حقوق می تواند امیدواری در بین پرسنل را برای ادامه مسیر افزایش دهد.
بازدید از بیمارستان تخصصی کوثر سنندج آخرین مقصد بازدیدهای معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان بود او در این بازدید وضعیت ارائه خدمات به مراجعه کنندگان را از بیماران و همراهان آنها پرس و جو کرد.
برخی بیماران از وضعیت رسیدگی پزشکان و کارکنان بیمارستان اعلام رضایت کردند و برخی نیز وجود صف های طولانی در برخی بخش ها را عمده چالش در ارائه خدمات درمانی این مرکز تخصصی اعلام کردند.
سوپر وایزر یکی از بخش های بیمارستان در این ارتباط گفت: به صورت میانگین روزانه حدود 200 نفر مراجعه کننده داریم حال آنکه امروز مراجعه به بیش از 600 نفر رسید که بی سابقه بوده است.
خوش اقبال در پایان هدف از این بازدید را حضور در جمع مردم برای مشاهده وضعیت امنیت عمومی شهر، در جریان مشکلات و انتظارات مردم قرار گرفتن و همچنین بررسی روند ارائه خدمات دستگاه های خدماتی و اجرایی در مناطق کمتر توسعه یافته اعلام کرد.
وی افزود: تمام کاستی های مطرح شده سطح شهر از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان پیگیری می شود البته انتظار رفع مشکلات را در در زمان کم نداریم اما باید این مشکلات و چالش ها به حداقل برسد.
خوش اقبال همچنین در خصوص کم بود پزشک عمومی در بیمارستان ها گفت: انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشد.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است.
استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه بوده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.