اقبال حمیدی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون شاخص کیفی هوای شهرستان سنندج بر اساس شاخص PM2.5 بر روی عدد 183 یا همان ناسالم برای عموم قرار دارد.
وی اضافه کرد: شاخص کیفی هوای چهار شهرستان کامیاران، مریوان، بانه و سقز نیز در شرایط مشابه با وضعیت هوای سنندج است.
حمیدی افزود: هوای شهرستان های بیجار و قروه نیز نسبت به صبح امروز وضعیت بهتری داشته و هم اکنون روند بهبود به شرایط سالم را پشت سر می گذارد.
مدیر روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کردستان نیز در این ارتباط گفت: هم اکنون هوای بیشتر شهرستان های استان درگیر پدیده گرد و خاک است بطوریکه دید افقی در ایستگاه زرینه در دیواندره به 200 کاهش یافته است.
ئاکو برتنی اظهار داشت: دید افقی در مریوان یک هزار و 300 متر، بانه و هزارکانیان هر کدام 2 هزار متر، سنندج 2 هزار و 500 متر، بیجار و کامیاران هر کدام با سه هزار متر در رتبه های بعدی کمترین میزان قرار دارند.
وی افزود: میزان دید افقی در شهرستان قروه نیز با هفت هزار متر بیشترین میزان دید در استان کردستان است.
مدیر روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کردستان یادآور شد: وضعیت دید افقی در تمام شهرستان های استان نسبت به صبح امروز رو به بهبود است و کیفیت هوا رو به افزایش است و پیش بینی می شود تا بامداد فردا این وضعیت بهتر شود.
برتنی تاکید کرد: پیش بینی می شود صبح فردا وضعیت دید افقی در تمام شهرستان ها به حداقل هشت هزار متر برسد که در این وضعیت امکان برقراری پروازها در فرودگاه سنندج وجود دارد.
وی گفت: طبق این پیش بینی ها میزان دید افقی عصر فردا یکشنبه به وضعیت نرمال یا همان بیش از 10 هزار متر در سطح استان کردستان می رسد.
به گزارش ایرنا، ذرات 2.5 میکرون در شاخص کیفی هوا برای سلامت مردم ضرر بیشتری از ذرات 10 میکرون دارد چون تا عمق ریه ها نفوذ می کند و ماندگاری بیشتری نیز در هوا دارد.
شاخص AQI استاندارد هوا در شاخص PM2.5 عدد صفر تا 50، هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم ، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 بسیار ناسالم و 201 تا 300 نیز بسیار خطرناک است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.