به گزارش ایرنا، حسین بانک روز دوشنبه در نشست خبری مدیران شورای منطقه 5 سازمان بیمه سلامت در شهرکرد افزود: در مجموع 2 میلیون و 900 هزار بیمه شده در سه استان اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.
وی ادامه داد: همچنین در این سه استان 6 هزار و 200 موسسه طرف قرارداد به بیمه شدگان خدمات رسانی می کنند.
بانک، مدیریت منابع و مصارف بیمه سلامت را از مهمترین سیاست های این نهاد در سالجاری عنوان کرد و گفت: با وجود محدودیت های مالی بیمه سلامت باید تلاش شود تا براساس منابع موجود تعهدات و مصارف خود را تنظیم کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: در همین راستا بنا داریم تا با تبادل تجربیات و اطلاعات مشترک بین سه استان با کمترین آسیب به بیمه شدگان در هزینه ها صرفه جویی شود.
بانک با اشاره به سقف گذاری خدمات در سال جاری اظهار کرد: سقف گذاری به معنای حذف خدمات نیست بلکه درمان ها و درخواست های القایی و غیرضروری بیمه شدگان حذف می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی نیز در این نشست با تاکید بر حذف خدمات غیرضرور، اظهار کرد: 11 میلیون بیمه شده سلامت، هزینه های بسیاری را بر دوش دولت گذاشت و برای رفع این چالش باید جلوی خدمات غیرضرور گرفته شود.
محمدرضا جیریایی تصریح کرد: این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچگاه به دنبال محدود کردن خدمات به جمعیت تحت پوشش خود و یا موسسات طرف قرارداد نبوده است.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه هزینه های این سازمان در استان طی سال گذشته 2 هزار و 290 میلیون ریال بوده است، افزود: این درحالی است که این سازمان 290 میلیارد ریال درآمد داشت و این نشانگر ناهمخوانی هزینه ها و درآمدهاست.
صفر فرامرزی تصریح کرد: هم اکنون از جمعیت 948 هزار نفری استان در حدود 600 هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.
به گزارش ایرنا، قرار است پس از بررسی نظرات و تبادل تجربیات سه استان اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری، سیاست های مشترکی در خصوص نحوه خدمات رسانی به بیمه شدگان در این سه استان اتخاذ و پس از تشکیل کارگروه های کارشناسی به مرحله درآید.
سازمان بیمه سلامت دارای 10 منطقه در کشور است که در هریک از این مناطق سه تا چهار استان عضو است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.