اقبال عباسی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی اقتصادی چهارمحال و بختیاری با حضور اسماعیل جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: ارائه مشوق های سرمایه گذاری شامل تخصیص زمین ارزان، پرداخت تسهیلات کم بهره و کم کردن میزان مالیات می تواند در رونق سرمایه گذاری و اقتصادی چهارمحال و بختیاری موثر باشد.
وی یادآور شد: ضمن اعلام گلایه از بانک های چهارمحال و بختیاری، به تازگی یکی از مدیران بانکی این استان بدون هماهنگی با استاندار منصوب شده است.
عباسی اظهار کرد: البته حمایت از بانک ها به منظور وصول مطالبات آنان مورد توجه مسئولان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در استان های کوچک دستیابی به توسعه با منابع محدود بانکی و دولتی به نتیجه نمی رسد.
وی تاکید کرد: جذب منابع ملی و بهره مندی از اعتبارات بانک مرکزی نقش مهمی در سرعت بخشی به روند توسعه ای چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف دارد.
عباسی افزود: نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده آن هم تنها از محل ارزش افزوده باید شفاف سازی و برای همگان اطلاع رسانی شود.
معاون امور حقوقی و مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گفت: تهیه برنامه ای علمی به منظور سرمایه گذاری متوازن و عادلانه در نقاط مختلف کشور و به ویژه استان های کمتر برخوردار ضرورت دارد.
اسماعیل جلیلی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت، پتانسیل، زیرساخت و موقعیت بسیار مطلوبی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و به ویژه خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف برخوردار است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 29 فرآیند صدور مجوز الکترونیکی در پنجره واحد سرمایه گذاری این استان شناسایی و تعریف شده است.
تهمتن عبداللهی اظهار کرد: مدیران حوزه اقتصادی چهارمحال و بختیاری به منظور جذب سرمایه گذاران و ارائه تسهیلات و مشوق های سرمایه گذاری به آنان به طور جدی وارد میدان عمل شده اند.
در این نشست نمایندگان بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری و مدیران اقتصادی استان نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در بخش های مختلف مرتبط با سرمایه گذاری ارائه کردند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.