به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات و فرامین خویش بر بصیرت همگانی تاکید دارند و معظم له در دیدار با دست اندرکاران شورای هماهنگی تبلیغات تمام تذکرات و رهمنون های لازم را به ملت فرمودند.
وی همچنین تاکید کرد: عده ای برای رسیدن به قدرت به دنبال حذف رقیب بودند و کسانی که همه امکانات دست شان بود، باید پاسخگو باشند و اگر نقدی هم وجود دارد باید سازنده باشد.
به گفته وی، امروز پاسخگویان به نابسامانی ها، خود مدعی ملت شده اند و کسی که با اظهارات نسجیده باعث تحریک مردم شد، امروز خودش مدعی است.
نوریان افزود: این فرد که خودش مسئولیت داشته است، فکر می کند عده ای از کره مریخ آمده اند و همه کارها را خراب کرده اند و این شخص آمده تا همه امور را درست کند.
وی همچنین گفت: اگر ایران با گروه تروریستی داعش مقابله نمی کرد به جای مقابله با داعش در بیرون مرزها باید با این گروه تروریستی در داخل کشور مبارزه می کرد.
نوریان با اشاره به تحرک گروه های تروریستی در منطقه یادآور شد: کشور به وحدت و همدلی برای توسعه و آبادانی نیاز دارد و شرایط داخلی برای توسعه را با تاکید بر منابع انسانی و بهره گیری از اقتصاد درون باید فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش در منطقه عراق و سوریه در دهم ژوئن 2014 و اعلام خلافت خودخوانده ابوبکر البغدادی اقدامات تروریستی خود را آغاز کرد که پس از سالها با تلاش رزمندگان محور مقاومت در ماه گذشته مرکزیت سرزمینی آن سقوط کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پس از شکست گروه های تکفیری از جمله داعش در عراق و سوریه اکنون این گروه ها به سمت حرکت کشورهای شرقی ایران هستند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی به سفر خود به همراه رییس مجلس شورای اسلامی به پاکستان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این نشست بر تشکیل گروه های همکاری برای مقابله با تروریست های تکفیری با همکاری دولت ها تاکید شد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانگونه که یکی از تحلیلگران خاورمیانه تاکید دارد، سیاست خارجی ایران مانند فرش ایرانی است.
نوریان افزود: سیاست خارجی ایران مانند فرشی است که زمانی که تک تک گره های آن در کنار یکدیگر قرار می گیرد معنا پیدا می کند.
به گفته وی، امروز آمریکایی ها و رژیم اشغالگر قدس فهمیده اند که در جنگ قدرت، ایران دست بالا را دارد، به همین دلیل اندیشمندان جهان، سیاست خارجی ایران را مانند فرش ایرانی می دانند.
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به سالگرد خلق حماسه نهم دی ماه سال 88 گفت: این روز به عنوان یک حماسه در ایران است و یادآور روزهای تلخ و شیرین در کشور است.
نوریان یادآور شد: شیرینی نهم دی ماه به خاطر حماسه حضور مردم بوده است که برای خاتمه دادن به وضعیت غیر قابل قبول آن زمان و حمایت و صیانت از اصل نظام، ولایت فقیه، اتحاد و همدلی بوده است.
به گفته وی، تلخی آن نیز یادآور رفتار کسانی بود که به اتحاد و همدلی ایران ضربه زدند و این یک جنبه عبرت آموز برای کشور دارد.
نوریان در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص قمیت حامل های انرژی در بودجه سال 97 افزود: قیمت حامل های انرژی در لایحه پیشنهادی دولت مورد ارزیابی باید قرار گیرد و به احتمال زیاد با رای منفی نمایندگان همراه خواهد شد.
به گفته وی، یک فرایند دیگری وجود دارد که با افزایش قیمت های حامل های انرژی بتواند کارخانه های مختلف را راه اندازی کرد و ایجاد اشتغال کرد که این فرایند باید مورد تعدیل قرار گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که مهمترین مشکل استان چیست؟، افزود: مهمترین و نخستین مشکل، نداشتن ادبیات مشترک بین کسانی است که دست اندرکار توسعه استان هستند.
وی در ادامه افزود: کشور یک شرکت سهامی نیست که هرکسی به دنبال سهم خود باشد و سهم خواهی در انتصاب قومی را قبول ندارم.
نوریان یادآور شد: برخی از مدیران متخصص نیستند و مدیر باید دارای تخصص، تعهد، مقبولیت و همسویی با دولت دوازدهم داشته باشد.
به گفته وی، در مساله آب چهارمحال و بختیاری باید وحدت رویه وجود داشته باشد، زیرا کسی که خود زمانی متولی اجرای مسائل آب بوده است، اکنون به عنوان یک منتقد فعالیت می کند.
وی گفت: مهم نیست که کارفرمای طرح بن - بروجن چه کسی است ولی در نهایت باید این طرح اجرایی شود هر چند اگر کارفرما تغییر کند اجرای این طرح 6 ماه به تعویق می افتد و ممکن است تجهیزات آن تغییر کند.
نوریان، طرح راه آهن چهارمحال و بختیاری را مورد بحث قرار داد و اعلام کرد: این طرح دارای یک اشکال قانونی است و آن اشکال 'مشارکتی بودن ' اجرای راه آهن است و از مسئولان درخواست شده تا زمینه اجرای این طرح را به صورت سرمایه گذاری دولتی و خصوصی فراهم کنند.
طرح راه آهن اصفهان - چهارمحال و بختیاری - خوزستان یکی از مصوبات دولت یازدهم به این استان است.
با اجرای طرح راه آهن اصفهان - شهرکرد - خوزستان در محدوده چهارمحال و بختیاری، مسیر ریلی کشور از شمال به جنوب، 440 کیلومتر کوتاه تر می شود.
با راه اندازی این خط ریلی 75 میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود و مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور 470 کیلومتر کاهش می یابد.
پیش از این قرار بود یک شرکت از کره جنوبی به صورت کنسرسیوم عملیات احداث زیرساخت های راه آهن چهارمحال و بختیاری را پیگیری کند.
نوریان در ادامه افزود: برای رفع بیکاری باید به دنبال جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی بود و مهمترین خواسته از رسانه ها زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران در این استان است.
وی افزود: تمامی اعتبارات این استان شاید به 15 هزار میلیارد ریال نرسد، اما بخش خصوصی در پتروشیمی لردگان 25 هزار میلیارد ریال توان سرمایه گذاری دارد.
به گفته وی، برخی ها پیش پای سرمایه گذاران سنگ اندازی می کنند و رسانه ها در زمینه رفع این موانع اقدام کنند و مدیرانی که مانع سرمایه گذاری شده اند را به چالش بکشند.
به گزارش ایرنا، با بهره برداری از طرح انتقال آب بن – بروجن افزون بر نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری برابر 460 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.
نرخ بیکاری در استان 15 درصد تخمین زده می شود و هم اکنون در حدود 45 هزار بیکار در استان وجود دارد که از این تعداد 16 هزار تحصیل کرده در رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاهی وجود دارد.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.