به گزارش ایرنا، رضا خوش سیر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چهل و یکمین دوره از مسابقات دانشجویی ریاضی ایران به مدت چهار روز در شهرکرد، با شرکت 70 عضو هیات علمی در قالب 40 تیم در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.
وی دلیل انتخاب دانشگاه شهرکرد برای میزبانی این دوره از مسابقات را دارا بودن ساختار دانشکده ریاضی به صورت مستقل، ظرفیت علمی لازم از نظر هیات علمی، مادر بودن دانشگاه شهرکرد و شرایط آب و هوایی مناسب استان عنوان کرد.
رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهرکرد، ایجاد رقابت علمی سالم بین دانشجویان ریاضی کشور، استعداد یابی و شناخت ظرفیت های انسانی موجود در این رشته را از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد علمی دانست و تصریح کرد: دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات در سه گرایش جبر، آنالیز و سوالات ابتکاری شرکت می کنند.
خوش سیر ادامه داد: دانشجویان در مجموع به 12 سوال طی 2 روز و هر روز به 6 سوال به مدت چهار ساعت جواب خواهند داد که در نهایت نفرات برگزیده توسط هیات داوران معرفی و تجلیل خواهند شد.
به گزارش ایرنا، دانشکده ریاضی دانشگاه شهرکرد در سال 1390 با ساختار جدید و به عنوان یک دانشکده مستقل تاسیس شد و هم اکنون در سه گروه آموزشی ریاضی محض، ریاضی کاربردی و علوم کامپیوتر فعالیت می‏کند.
در این دانشکده 300 دانشجو در مقطع کارشناسی،110 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 30 دانشجو در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند.
همچنین در این دانشکده 25 عضو هیات علمی با مرتبه علمی استادی، دانشیاری، استادیاری و یک مربی تدریس می کنند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.