به گزارش ایرنا، سیدعباس جزایری روز شنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز شهرکرد افزود: افراد متقاضی در 307 ردیف شغلی شامل قالی بافی، صنایع دستی، فعالیت های تبلیغاتی، تولید کتاب، گردشگری، مرغ بومی، تولید مواد غذایی و سایر فعالیت های خانگی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
جزایری ادامه داد: طی سه سال گذشته نیز 130 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی اعطا شده است.
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری موفق به جذب 4.21 درصد اعتبارات بخش اشتغال کشور شده است، تصریح کرد: تسهیلات لازم برای فعالیت های اقتصادی در استان فراهم است که این امر می طلبد تا دستگاه های اجرایی و کارآفرینان بیش از پیش به این حوزه ورود پیدا کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رونق بخش صنعت در دولت یازدهم، 40 درصد اشتغال ایجاد شده در استان را مربوط به این حوزه دانست و گفت: بخش کشاورزی 30 درصد از حجم اشتغال و بخش مسکن نیز 25 درصد از جمعیت کارگری استان را مشغول به کار کرده است.
جزایری خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم بیش از 43 هزار شغل در استان ایجاد شد و امسال نیز 21 هزار شغل از سوی دستگاه های اجرایی و در حوزه مشاغل خانگی در استان ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، نرخ مشارکت اقتصادی استان حدود 40 درصد و جمعیت فعال و آماده به کار استان را بیش از 314 هزار نفر اعلام شده است.
جهانبخش صفری دهکردی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری نیز ایجاد اشتغال را یکی از مهمترین دغدغه های دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و گفت: در این زمینه استاندار در تمامی سخنرانی های خود بر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد اشتغال تاکید کرده است.
به گفته وی، با توجه به گستردگی مخاطبان ایرنا در داخل و خارج از کشور، این رسانه برای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری به سرمایه گذاران آمادگی لازم را دارد.
این مسوول چهارمحال و بختیاری از بخش های مختلف تحریریه خبری، میزگرد و تحلیل ها، چند رسانه ای و رسانه ها مدرن خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان نخستین رسانه رسمی کشور در استان دیدن کرد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.