دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهار محال و بختیاری از منهدم شدن 10 باند تهیه و توزیع مواد مخدر و ۱۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف شده در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید غدیر مرتضوی اظهار داشت: در سه ماهه اول سال‌جاری میزان کشفیات انواع مواد مخدر۹۵۰ کیلوگرم بوده که نسبت به مشابه سال قبل ۷۱ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار کشفیات انواع مواد مخدر در استان مربوط به لردگان، بروجن و شهرکرد است، افزود: ۹۷ درصد دستگیرشدگان توزیع کننده مواد مخدر بومی استان است که ۷۳ درصد این افراد ۱۵ تا ۴۰ ساله هستند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 895 مصرف‌کننده و توزیع‌کننده مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: سازمان‌های مردم نهاد به نحوی بازوان اجرایی دولت هستند و توانمندسازی آن‌ها در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی جدی شناخته شده، افزود: 53 مرکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی دراستان  فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۳ مرکز دولتی و مابقی خصوصی هستند و ۱۶ کمپ مجوز دار نیز در حوزه درمان در حال فعالیت هستند.

مرتضوی تصریح کرد: افرادی که تمایل به درمان و ترک اعتیاد داشته باشند می‌توانند از بیمه برخوردار شوند و این بیمه شامل بیمه‌های پایه و بستری است که قسمت عمده از هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند و کسانی که دغدغه هزینه‌های درمان را دارند می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

وی گفت: به‌منظور ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بزرگترین برنامه حرکات نمایشی و مهارتی کشور از سوم تا نهم تیرماه در بوستان ملت شهرکرد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.