خاتون شریفی 18 خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: از سال گذشته طرح جمع‌آوری نذورات مردمی برای توسعه حرم ائمه اطهار توسط خوهران فعال در این زمینه اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح قالی‌بافی با 9 کارگاه قالی و 300 نفر بافنده در استان در حال اجرا است.

شریفی از افتتاح اولین دار قالی در فروردین ماه سال جاری در وردنجان ار توابع شهرستان بن خبر داد و گفت: با ادامه این روند اکنون 24 دارقالی در سطح استان وجود دارد.

مسئول کمیته بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تصریح کرد کرد: کارگاه‌های مذکور در شهرهای بن، وردنجان، سامان، اردل، بروجن، شهرکرد و روستای مرغملک در حال فعالیت هستند و اکثر قالی‌ها شش متری هستند و هر کدام حدود 30 درصد پیشرفت دارند.

شریفی در ادامه خاطرنشان کرد: هفت تا هشت کارگاه قالی بافی دیگر هم بعد از آماده‌سازی مصالح راه‌اندازی خواهد شد. ‌ ‎

وی اظهار کرد: مصالح مورد نیاز برای بافت قالی با همکاری تعاونی فرش استان تهیه و پس از جمع‌آوری نذورات مردمی هزینه آن پرداخت می‌شود.

مسئول کمیته بانوان ستاد عتبات عالیات استان در خصوص موکب‌‌های استان در ایام اربعین، تصریح کرد: طی سال گذشته 54 خادم از خواهران استان در شهر کربلا در 11 گروه به انجام خدمت در این عرصه پرداختند که به بیش از پنج هزار زائر در این مدت خدمات‌رسانی شد.

وی در خصوص خشت‌های آسمانی از جنس طلا به ارزش دو میلیون تومان گفت: ا این خشت‌ها با ابعاد سه در چهار سانتی‌متر و وزن 20 گرم در ساخت گنبد امام حسین(ع) استفاده می‌شوند و مردم می‌توانند با خریداری آنان و اهدا برای ساخت در تکمیل این مرقد کمک کنند.

شریفی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 11 هزار زائر از استان به کربلا اعزام شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 669407
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.