به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز جمعه در همایش هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد تاکید کرد: تشکیل پارلمان های محلی به منظور بهبود در مدیریت امور شهری و روستایی با حضور مردم در پای صندوق های رأی و انتخاب افراد شایسته امکان پذیر است.
وی افزود: ارتقای رضایتمندی عمومی در شاخص های مختلف توسعه شهری و روستایی یکی از مهمترین دستاوردهای ورود افراد اصلح به شوراهای اسلامی است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سلامت در برگزاری انتخابات و صیانت از آراء و حفظ حقوق مردم به طور ویژه در دستور کار هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
نوریان یادآور شد: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی و انتخاب نمایندگان اصلح شوراهای اسلامی شهر و روستا روند توسعه همه جانبه کشور و چهارمحال و بختیاری را شتاب می دهد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در دوران رژیم ستمشاهی مردم از دسترسی به مسئولان و داشتن آزادی محروم بودند.
قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد:در دوران پیش از انقلاب اسلامی رژیم طاغوت همواره آزادیخواهان را سرکوب و دستور استکبار جهانی و بیگانگان را اطاعت می کرد.
وی افزود: امام خمینی (ره) 'جمهوریت' و 'اسلامیت' را به عنوان دو اصل مهم در نظام جمهوری اسلامی مورد توجه قرار دادند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: البته در همان ابتدای دوران تشکیل جمهوری اسلامی عده ای قصد داشتند تا بدون توجه به رأی مردم حکومت اسلامی را تشکیل دهند که با مخالفت امام راحل مواجه شدند.
وی یادآور شد: در نهایت 12 فروردین 1358 با 98.2 درصد آراء مردم ایران به جمهوری اسلامی ایران رأی آری دادند.
استاندار چهارمحال و بختیاری به تلاش عده ای برای معرفی افرادی به عنوان اصلح در انتخابات اشاره و تصریح کرد: بینش و آگاهی بالای مردم همواره منجر به انتخاب افراد شایسته و توانمند در انتخابات مختلف خواهد شد.
وی گفت: در دوران انقلاب اسلامی ایران هر کجا به آرای مردم توجه شد، به موفقیت های مطلوب دست یافتیم.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی به عنوان یک اصل در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تا دوران اصلاحات مغفول ماند.
وی قانون شوراهای اسلامی را مطلوب و دارای برخی نواقص دانست و افزود: باید اختیارات این شوراها افرایش یابد و کار مردم به خودشان سپرده شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در روند برگزاری انتخابات بدون توجه به افکار مغرضانه برخی افراد، باید به نظرات مردم احترام گذاشته و نمایندگان شایسته و اصلح انتخاب شود و هر فردی به عنوان منتخب مردم مشخص شود، برای تمامی مردم، مسئولان و قشرهای مختلف قابل احترام است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی از مهمترین برنامه های مدیریت چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
نماینده مردم شهرستان های فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بین نیروها و اعضای هیات نظارت و هیات اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارمحال و بختیاری هماهنگی مطلوبی وجود دارد.
علی کاظمی باباحیدری اظهار کرد: وجود این هماهنگی، نقش مهمی در افزایش سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم ایفا می کند.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس نیز گفت: توجه به قانون و انتخاب افراد اصلح و شایسته می تواند در ارتقای توان مدیریتی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و سرعت بخشی به روند توسعه کشور و چهارمحال و بختیاری مؤثر باشد.
خدیجه ربیعی فرادنبه تاکید کرد: جلوگیری از تخلفات احتمالی در روند برگزاری انتخابات به طور جدی در دستور کار اعضای هیات نظارت و هیات اجرایی قرار دارد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات موظفند برای حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای تلاش کنند.
محمد خالدی تصریح کرد: توجه به امنیت و سلامت برگزاری انتخابات باعث حفظ اعتماد مردم نسبت به نظام می شود.
در این نشست مسایل توجیهی مورد نیاز در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای حاضران ارائه شد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردی بهشت امسال به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان 4 هزار و 626 نفر نامنویسی کردند که از این تعداد 999نفر برابر 21.5 درصد برای شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 627 نفر برابر 78.5 درصد برای شوراهای اسلامی روستاها نام نویسی کردند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.