حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز جمعه در پیامی که جایگزین نماز جمعه در روزهای شیوع ویروس کرونا شده است، اظهار داشت: ما به مجاهدان در راه خدا نیاز داریم نه آدم‌های تنبل و نه آدم‌هایی که کار به هیچ‌چیز نداشته باشند، امروز کشور ما به مجاهد فی سبیل‌الله نیاز دارد تا در سایه جهاد راه جمهوری اسلامی ایران ادامه پیدا کند.

وی به شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: در حادثه‌ای قرار گرفته‌ایم که در اثر خباثت دشمن و اعمال زشت انسانی شکل گرفته اما باید از این حادثه و همه حوادث، درس توحید و درس معادباوری بگیریم.

نکونام با تاکید بر حفظ آرامش جامعه، تصریح کرد: در این حادثه و در تمامی حوادث، نیازمند آرامش هستیم و باید مراقب باشیم آرامش ما از دست نرود، شیوع کرونا ،حادثه سنگین و بزرگ است و همه کشورها و همه انسان‌ها گرفتار آن شده‌اند اما می‌طلبد تا همگان آرامش خود را حفظ کنند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: برهم خوردن آرامش و خودباختگی باعث می‌شود، ابتلاء شدیدتر شود و باعث شود این بیماری بیشتر در او غالب شود و او را از پا دربیاورد، چه‌ بسا آن بیماری نتواند انسان را از پای دربیاورد اما ناآرامی و اضطراب و دست و پای خود را گم کردن باعث شود آدم با دست خودش، خود را هلاک کند.

نکونام با تاکید بر خلوت‌گزینی با خداوند، اظهار داشت: در ماه شعبان هر چه ممکن است روزه بگیریم و  خلوت با خدا و راز و نیاز و استغفار تا می‌توانیم حس آرامش را برای خود فراهم کنیم.

وی، همچنین با تاکید بر دوری از افراط و تفریط در امور دینی، افزود:  در شرایط کنونی، برخی افراط‌گونه عنوان می‌کنند که همه چیز را فقط باید با دعا حل کرد و بعد هم اگر درب حرم‌ها بسته می‌شود باورشان ضعیف می‌شود و می‌گویند درب راه‌های رفع مشکلات بسته شد، نخیر اینجور نیست مراقب باشیم به افراط و تفریط  گرفتار نشویم و با افکار و عقاید مردم بازی نشود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: دعاها به جای خودش، مداوا و بهداشت هم بجای خودش، این‌ها هر کدام جایگاه خودشان را دارد.

نکونام با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد:  دوازدهم فروردین یوم‌الله نامیده شد چرا که مفهوم انتظار را محقق کرد.

به گزارش ایرنا، جمعه این هفته چهارمین هفته‌ای است که نماز جمعه در شهرکرد و سایر شهرستانهای این استان به واسطه شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.