جعفر مردانی عصر شنبه در دیدار از پایگاه کنترل و غربالگری استان در محل پلیس‌راه فرخشهر اظهار داشت: مقام ارشد استان به منظور حفظ سلامتی مردم دستور تشدید نظارت و کنترل ورودی و خروجی استان را صادر کرده است.

وی ادامه داد: استاندار چهارمحال و بختیاری بارها در مصاحبه‌های خود عنوان کرده است  که ، هیچ‌گونه خدماتی به مسافران و گردشگران ورودی به این استان ارائه نمی‌شود و این استان از میزبانی از مسافران معذور است.

مردانی تصریح کرد: با این وجود از روز شنبه کنترل مبادی ورودی و خروجی استان تشدید و از ورود مسافران غیربومی به استان جلوگیری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از مردم استان تقاضا کرد تا ۲ هفته آینده در خانه‌های خود بمانند و مسئولان را در کنترل و غلبه بر ویروس کرونا یاری دهند.

فرماندار شهرستان شهرکرد نیز در این دیدار اظهار داشت: قرار بر این شده است که با کمک نیروهای انتظامی که به صورت مستمر در محل پلیس‌راه فرخشهر حضور دارند و کنترل مبادی ورودی را برعهده دارند، از رانندگانی که قصد ورود به استان دارند، مدارک احراز هویت درخواست شود.

عبدالعلی ارژنگ افزود: در همین خصوص چنانچه با استناد به مدارک احراز هویت مشخص شد که سرنشینان خودرو ساکنان استان هستند حق ورود به استان به آنها داده می‌شود و در غیر این صورت از ورود خودرو جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش‌های اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ۶۶ بیمار مبتلا به ویروسکرونا در این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۷ نفر بهبود یافته و از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

ویروس جدید کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و لغو سفرهای غیرضروری و اجتماعات، نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.