به گزارش روز دوشنبه ایرنا، از روابط عمومی دادگستری احمدرضا بهرامی با اعلام این خبر افزود: این آرا در راستای کاهش جمعیت کیفری، زندان‌ها با تمرکز بر اجرایی شدن تعلیق اجرای حکم، تعویق ساده و مراقبتی و نظام نیمه آزادی زیر سامانه‌های مراقبتی توسط محاکم قضایی استان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری را دنبال می‌کند، اظهار داشت: در این مدت تعداد ۴۵۱ رای منجر به کاهش جمعیت کیفری از جمله الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی، نظارت تحت سامانه‌های الکترونیکی صادر شده است.

بهرامی افزود: از این تعداد، ۳۸۹ مورد مربوط به تعلیق اجرای حکم، ۴۱ مورد مربوط به تعویق ساده و مراقبتی و ۲۱ مورد مربوط به نظام نیمه‌آزادی تحت سامانه‌های مراقبتی بوده است.

وی با تأکید بر استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس اظهار کرد: آرای مجازات جایگزین حبس برای مرتکبین جرائم عمد که دارای شرایطی از جمله نداشتن سابقه کیفری باشند و حداکثر مجازات قانونی آن‌ها ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس باشد، صادر می‌شود.

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: سیاست کیفری برای مجرمان سابقه‌دار از جمله اشرار، متجاوزان و محکومان جرائم عمده مواد مخدر سیاست بازدارنده بوده و این دسته از مجرمان مشمول مجازات‌های جایگزین حبس نمی‌شوند.

وی گفت: با صدور آرای مبتنی بر مجازات‌های جایگزین حبس، نرخ تکرار جرم به طور چشمگیر کاهش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.