قدرت‌الله بیگلری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین مصرف سرانه آب در شهرهای استان ۱۷۰ لیتر در روز است که این میزان هم اینک به بیش از ۲۰۰ لیتر در روز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مصرف آب در استان در اسفندماه امسال و به ویژه روزهای اخیر از اوج مصرف آب در روزهای تابستان بیشتر شده است و همین موضوع فشار را در برخی از مناطق شهری با افت شدید همراه کرده است.

بیگلری تصریح کرد: در این روزها ، آب در هیچ یک از شهرهای استان قطع نشده است اما در ساختمان‌های بالای سه طبقه که مجهز به پمپ آب نیستند امکان آبرسانی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طبق قانون، سازمان نظام مهندسی باید برای ساختمان‌های بیشتر از سه طبقه پمپ آن درنظر گرفته شود از همین رو ساختمان‌هایی که پمپ آب ندارند با مشکل مواجه شده‌اند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون در حدود ۲۱۷ هزار مشترک با جمعیتی افزون بر ۵۳۰ هزار نفر در ۴۲ شهر چهارمحال و بختیاری از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهر با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

به گزارش ایرنا، پس از ۱۱ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز دوشنبه ۱۲ اسفند نخستین مورد مثبت ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اعلام این خبر افزود: حال این بیمار وخیم نیست و علت و چگونگی ابتلای این فرد به ویروس کرونا در دست بررسی است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، تاکنون به ۷۵ کشور جهان سرایت کرده است.

شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی و خودداری از دست دادن‌های مکرر مواردی است که از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.