ویروس کرونا این روزها به‌عنوان یک میهمان ناخوانده و ناخواسته در ایران تلقی می‌شود که مردم و مسوولان در کنار یکدیگر برای پیشگیری و جلوگیری از ابتلای به آن در تکاپو و تلاش هستند.

با ورود ویروس کرونا به ایران بحث ضدعفونی و گندزدایی برای پیشگیری از شیوه و ابتلا به این ویروس در دستورکار قرار گرفت.

با توجه به صدور اطلاعیه‌های فراوان و هشدارهای بهداشتی از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح ملی و استانی اما هم‌اینک برخی از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه توان تهیه مواد مورد نیاز برای ضدعفونی و گندزدایی اطراف خود به‌منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا را ندارند.

افزایش و ارتقای کمی و کیفی آموزش‌های علمی عمومی برای پیشگیری قشرهای آسیب‌پذیر جامعه به ویروس کرونا مهمترین و بهترین راهکار در این زمینه به‌شمار می‌رود.

آگاهی‌رسانی قشرهای آسیب‌پذیر چهارمحال و بختیاری اولویت دارد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای پیشگیری قشرهای آسیب‌پذیر جامعه به ویروس کرونا در این استان آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی در دستورکار برنامه‌های اولویت‌دار قرار گرفته است.

شهرام مقدس روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: ستاد مدیریت مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری به ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این راستا کمیته اطلاع‌رسانی تشکیل و داده و فعال شده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با قشرهای آسیب‌پذیر جامعه در چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از شیوع و ابتلای این گروه به ویروس کرونا خدمات‌رسانی فوری به افراد زیرمجموعه خود را در دستورکار قرار داده‌اند.

مراکز شبانه‌روزی بهزیستی چهارمحال وبختیاری ضدعفونی می‌شود

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۱۶ مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان، معلولان، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست این استان با هدف جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا به‌صورت روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

معصومه محمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: برای جلوگیری قشرهای آسیب‌پذیر جامعه در چهارمحال و بختیاری به ویروس کرونا پذیرش افراد جدید در این مراکز تا اطلاع بعدی به‌جز رای دادستان و انجام آزمایش‌های لازم ممنوع شده است.

وی یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزش مراقبت‌های شخصی و خودکنترلی برای مسوولان فنی و کادر مراکز شبانه‌روزی بهزیستی چهارمحال و بختیاری و اختصاص ۳۰۰ هزار ریال برای تامین وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده برای مراکز  شبانه‌روزی استان به‌ازای هر مددجود از دیگر اقدامات این سازمان در راستای جلوگیری قشرهای آسیب‌پذیر جامعه به ویروس کرونا است.

محمدی تاکید کرد: در هر کدام از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی چهارمحال و بختیاری یک اتاق مخصوص قرنطینه در نظر گرفته و به مسوولان این مراکز برای حضور پزشک کشیک و رعایت بهداشت فردی و اصول بهداشتی و ضدعفونی تاکید فراوان شده است.

زمینه کمک‌های غیرحضوری جشن نیکوکاری در چهارمحال و بختیاری فراهم شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: به‌منظور جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در جامعه و با هدف کاهش خطر ابتلا به این ویروس برای قشرهای آسیب‌پذیر جامعه زمینه کمک‌های غیرحضوری جشن نیکوکاری در استان فراهم شده است.

علی ملک‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در این راستا برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی روش‌های پرداخت الکترونیکی شامل شماره‌گیری کد #۱۸۸۷۷ و وارد کردن کد شهرستان، اپلیکیشن سکه، اپلیکیشن سنا، مراجعه به سایت کمیته امداد امام خمینی (ره) به نشانی‌های الکترونیکی emdad.ir  و hamsofreh.ir، شماره حساب ۸۸۰۳۱۸۵۵۸ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۱۲ نزد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: البته برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم چهارمحال و بختیاری در طرح جشن نیکوکاری، اداره‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و مراکز نیکوکاری در سراسر استان آمادگی دارند.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ،روز دوشنبه از مثبت شدن آزمایش یک بیمار مشکوک به کرونا در استان خبرداد و گفت: حال این بیمار وخیم نیست و از ۴ روز گذشته در قرنطینه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد قرار داشته است.

براساس اظهارات مجید شیرانی تاکنون ۷۳ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی که از این تعداد جواب آزمایش ۵۰ نفر منفی اعلام شده و آزمایش بقیه بیماران هنوز اعلام نشده است.

پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده تعداد بیماران بیشتری در چهارمحال و بختیاری شناسایی شود.

با تدابیر به کار گرفته شده، چهارمحال و بختیاری در وضعیت باثبات‌تری نسبت به سایر استان‌های کشور قرار دارد و امید می‌رود با کمترین تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا مواجه شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۲۰۱۹ نام دارد نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌و شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر بوده که با استان‌های اصفهان، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد همسایه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.