مجید شیرانی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار در تالار ابن سینای شهرکرد افزود: در سالهای گذشته دولت و مجلس نسبت به تدوین و تصویب چنین طرحی کم‌ توجهی کرده‌اند و می‌طلبد تا این قصور جبران و فرایند ارزش‌گذاری خدمات و وظایف پرستاری شفاف و مشخص شود.
وی، انسجام داخلی، هماهنگی برون‌بخشی و اعتمادسازی را از حلقه‌های گمشده نظام سلامت کشور عنوان کرد  و گفت: علاوه بر اینکه نیازمند رفع چالش‌های داخلی و تقویت همکاری‌های برون‌بخشی هستیم، باید اعتماد بین جامعه سلامت و مردم تقویت شود.
شیرانی، با بیان اینکه نظام سلامت در کشور دارای نقاط ضعف و قوتی است، تصریح کرد: برخورداری از نیروی انسانی باسواد و ماهر، خدمات‌رسانی مطلوب به روستاییان و تعدد تجهیزات بیمارستانی از نقاط مثبت حوزه سلامت کشور به شمار می‌رود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این در حالی است که در خصوص فضاها و ابنیه درمانی با کمبود و ضعف مواجه هستیم.
شیرانی، نابرابری انتظارات عمومی از نظام سلامت نسبت به واقعیت‌های موجود را از چالش‌های اجتماعی این حوزه برشمرد و گفت: ایران در رضایتمندی حوزه سلامت در رتبه ۸۰ جهان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در مراکز درمانی، خدمات به خوبی ارائه می‌شود اما گاهی مشاهده می‌شود که بیماران رضایت ندارند که این موضوع به مطلوب نبودن روابط انسانی باز می‌گردد.
شیرانی با تاکید بر اعتمادافزایی بین مردم و مسوولان، اظهار داشت: پرستاران در این خصوص نقش اثرگذاری برعهده دارند.
وی، هدف نظام سلامت را تحقق انسان سالم عنوان کرد و گفت: درهمین راستا مهمترین وظیفه پرستاران ترویج آرمان‎های نظام ارائه خدمات است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از ۵۵ پرستار نمونه، پرستاران بازنشسته و خانواده‌های شهدای حوزه بهداشت و درمان این استان تجلیل شد.

سالروز ولادت حضرت زینب به عنوان روز پرستار در ایران نامگذاری شده است و در این روز از پرستاران تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.