مسلم پرویزی بابادی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به  خشکسالی‌های اخیر و کمبود بارش در یک دهه گذشته در سطح استان افزود: با کشت گیاهان کم آب‌بر و گیاهان دارویی و استفاده بهینه از منابع آبی، می‌توان زمینه اشتغال و افزایش بهره‌وری را در بخش کشاورزی منطقه را متحول کرد.
وی ،بر ایجاد تعاونی‌های تخصصی گیاهان دارویی، برنامه‌ریزی برای جذب اعتبارات آبخیزداری و تولید گیاهان ارگانیک در شهرستان تاکید و تصریح کرد: شهرستان کوهرنگ استعداد تولید بسیاری از گیاهان دارویی منحصر به فرد کشور را دارد.

مدیر جهادکشاورزی کوهرنگ افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی که  این  شهرستان حاکم است، محصولات گندم و یونجه بازده خوبی دارند که در حال حاضر در فصل تابستان برداشت علوفه یونجه در 3 چین متوالی و از هر هکتار به طور تقریبی بیش از ۹ تن محصول علوفه دامی برداشت می‌شود.

پرویزی بابادی بیان داشت: رقم همدانی مهم‌ترین و پربازده‌ترین رقم یونجه کشت شده در این شهرستان است و برداشت آن از اواسط خردادماه شروع شده و در فواصل ۴۰ روزه دوباره برداشت آن آغاز می‌شود.

به گفته وی، این شهرستان به لحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب برای توسعه کشاورزی و دامپروری و همچنین کشت گیاهان دارویی است که باید علاوه بر گسترش این بخش به بخش فرآوری محصول و احداث واحدهای صنایع تبدیلی نیز توجه شود.

به گزارش ایرنا شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری با داشتن  ۲۵ هزار هکتار در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.