مسوول برگزاری نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت جوش ایران گفت: در این دوره از مسابقات ۱۷نفر از صنعتگران و هنرمندان حوزه جوش کشور شرکت دارند.
اشکبوس فرامرزی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴ نفر از شرکت کنندگان این دوره مردان و ۳ نفر زنان هستند.
وی اظهار داشت: شرکت‌کنندگان از استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، یزد، لرستان، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه، قم، ایلام، مرکزی، خراسان جنوبی، اصفهان ، کرمان و چهارمحال وبختیاری  با هم به رقابت می‌پردازند.

فرامرزی گفت: این مسابقات با همکاری داره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری،دانشگاه شهرکرد و انجمن علوم و تکنولوژی صنعت جوش هفشجان به مدت ۲روز در حال اجراست. 

به گفته وی،آشنایی اقشارمختلف جامعه با توانمندی‌های صاحبان مهارت و صنعتگران به منظور اشاعه فرهنگ مهارت‌آموزی و تقویت روحیه رفاقت و رقابت از اهداف مهم این دوره مسابقات است.
فرامرزی اظهار داشت: این مسابقات به طور همزمان در ۲ بخش خانم ها و آقایان و در رده سنی آزاد و از هر استان تنها یک شرکت‌کننده به همراه یک سرپرست شرط حضور خواهند دارند.
وی گفت : کوچکترین شرکت کننده این دوره مسابقات فاطمه فتحی دختر ۱۱ ساله ساکن شهر هفشجان است.
فرامرزی با اشاره به اینکه مسابقات مهارت در ۲ بخش مسابقات ملی مهارت و مسابقات آزاد مهارت برگزار می‌شود، که در مسابقات آزاد همه رده‌های سنی شرکت می‌کنند و در مسابقات ملی مهارت زیر ۲سال شرکت می‌کنند.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز در حاشیه دیدار از نحوه برگزاری این دوره مسابقات بر گسترش تنوع رشته در مسابقات تاکید کرد و گفت : در برگزاری مسابقات مهارت به یک رشته خاص اکتفا نشود و در حوزه علم و سرمایه انسانی در سخت ترین شرایط با تکیه بر داشته های علمی به سمت ارتقاء مسابقات گام برداشته شود.

علی اوسط هاشمی افزود : با برگزاری مسابقات در رده مسابقات جهانی توانایی و مهارت را به جامعه نشان دهیم تا به اهداف بلند و استراتژی های توسعه کشور دست پیدا کنیم. 
وی از تشکیل شورای مهارت در استان  شده که شهر مهارت جوش هفشجان نام و نشان خاص خود را داشته باشد در کش.ر هم درخشش داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید با اشاره به قابلیت صنعت جوشکاری در شهر هفشجان که این شهر را به یک شهر ملی وصنعتی تبدیل کرده افزود: نگاه مردمان این دیار به حرفه جوشکاری یک نگاه در راستای شهر، منطقه، استان و کشور است.

اقبال عباسی افزود: هشجان به عنوان قطب جوش ایران درخشیده به گونه‌ای که ۱۰ هزار نفر از جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفری این شهر در حوزه جوشکاری فعالیت دارند.

این مسابقات در حاشیه بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب و تحت حمایت سیویلیک روز سه‌شنبه در دانشگاه شهرکرد آغاز شد، برگزار شد.

این کنفرانس به منظور تشویق به امر پژوهش و نوآوری در زمینه‌های صنعت جوش و بازرسی جوشکاری، توسعه و ترویج فرهنگ مهندسی جوش و بازرسی آن در صنایع کشور، افزایش کیفیت و آسیب شناسی اتصالات جوشی در صنایع مختلف کشور آغاز شد.

هم‌اکنون بیش از ۲ هزار نفر از صنعتگران جوشکار در شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در طرح‌های مختلف  صنعتی، عمرانی، ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند. 

زمان برگزاری بیستمین کنفرانس ملی جوش در دانشگاه شهرکرد دو روزه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.