اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در ششمین نشست اعضا قرارگاه کاهش تصادفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اولویت‌های ترافیکی استان در زمینه‌های افزایش ایمنی جاده‌ها، خط‌کشی، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ارتقای وضعیت راه‌ها تعیین خواهد شد.

وی افزود: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری موظفند ماهانه یک‌بار نسبت به تشکیل نشست کاهش تصادفات جاده‌ای اقدام کنند.

عباسی تصریح کرد: شهرداران شهرهای چهارمحال و بختیاری موظفند رنگ‌آمیزی جدول‌ها، اصلاح هندسی، خط‌کشی خیابان‌ها و رفع سدمعبر با هدف کاهش تصادفات را را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی یادآور شد: متاسفانه کاهش اعتبار تخصیصی به شهرداری‌ها از محل تجمیع عوارض بجای هزینه‌کرد در طرح‌های عمرانی برای پرداخت حقوق نیروی انسانی هزینه می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از این پس اعتبارات دولتی قابل تخصیص به شهرداری‌های استان با نام مشخص طرح‌ها و به صورت مشروط داده خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر رشد ۴۰۰ درصدی اعتبارات راه‌های چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری ، اما این امر تاثیر خود را در کاهش تصادفات نشان نداده است.

عباسی تاکید کرد: برای کاهش تصادفات جاده‌ای باید فعالیت‌های تبلیغاتی و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های گروهی در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط‌کشی و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها و شهرهای چهارمحال و بختیاری نباید معطل اعتبار و بودجه باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: قرارگاه کاهش تصادفات جاده‌ای با حضور فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه و شهرداران استان تشکیل و در خصوص تهیه و تدوین برنامه‌ای ۵ ساله در راستای اولویت‌بندی رفع مشکلات ترافیکی و کاهش تصادفات اقدام شود.

وی از غیبت برخی شهرداران مراکز شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در نشست قرارگاه انتقاد کرد و یادآور شد: فرمانداران موظفند برای شهرداران غایب تذکر کتبی درج در پرونده پرسنلی آنان بدهند.

عباسی اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری وظیفه دارد تا ضمن مراقبت جدی از حریم راه‌های استان، از استقرار دست‌فروشان در حریم جاده‌ها جلوگیری و نسبت به جمع‌آوری آنان اقدام کند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری علت ۵۶ درصد تصادفات جاده‌ای این استان نداشتن توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم است.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.