سیروس رضایی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در ۳ مرحله در استان اجرایی شده است و هم اینک در مرحله سوم این طرح بسیاری از شرکت کنندگان مشغول فعالیت شده اند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح که مربوط به شناسایی مزیت‌های شغلی استان بود، رشته‌هایی نظیر نوغانداری، کشت زعفران و تولید ژل رویال شناسایی و در دستورکار قرار داده شد.

رضایی، ارائه مشاوره‌های رایگان را دومین مرحله از طرح الگوی مشاغل خانگی عنوان کرد و گفت: مرحله اتصال به بازار، سومین مرحله از این طرح است که تاکنون یک هزار و ۷۶۰ نفر موفق به اتصال بازار و رونق کسب و کار خانگی شده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به دیگر فعالیت‌های آموزشی این نهاد اشاره کرد و افزود: ارائه آموزش‌های علمی کاربردی و دوره‌های آموزشی کوتاه‌ مدت از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

رضایی با اشاره به فعالیت ۵ مرکز آموزشی این نهاد در سطح استان، اظهار داشت: دو مرکز در شهرستان شهرکرد، و در هر یک از شهرستان‌های سامان، فارسان و بروجن یک مرکز فعال است و بزودی مرکز آموزش‌های کوتاه مدت لردگان نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به رشد بیش از ۲۰۰ درصدی آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان، تصریح کرد: این موضوع سبب شد تا در سال گذشته این نهاد رتبه دوم را در بین مراکز جهاد دانشگاهی کشور در خصوص جذب فراگیران کسب کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو از مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان فارغ التحصیل شده‌اند، افزود: هم اینک ۸ کد رشته در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تدریس می‌شود.

رضایی، اجرای ۵۶ طرح پژوهشی طی سال گذشته را از جمله فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی برشمرد و گفت: اجرای فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی، اجرای طرح ملی ایران مرز پرگهر، فعالیت‌های رسانه‌ای خبرگزاری ایسنا و ایکنا و اجرای ۷۰ طرح ملی و استانی در مرکز افکارسنجی این نهاد از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: بدهی ۳۶ میلیارد ریالی این نهاد به ویژه بانک‌های طرف قرارداد از مهمترین چالش‌های این نهاد به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی تحت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.