هوشنگ مصطفوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه عصر جمعه براثر ریزش دیواره غار ناشی از نازک شدن و ذوب برف ها رخ داد که در این حادثه یک گردشگر کشته و  ۲ تن دیگر که یکی از آنان زن ۳۴ ساله ای بود، مصدوم شدند.

وی از درمان یکی از مصدومان در محل حادثه خبر داد و گفت: حادثه دیدگان اهل جیرفت استان کرمان حین عکاسی دچار این حادثه شدند.

به گفته وی طی چند سال گذشته به دلیل اتفاقاتی که در منطقه گردشگری غاز یخی چما رخ می داد، تابلوهای هشدار ورود ممنوع در محل نصب شده است.

مصطفوی اظهار داشت: این منطقه به دلیل رانش کوه، رانش برف و احتمال سرخوردن یک منطقه ممنوع اعلام شده، اما به دلیل اینکه محور مواصلاتی به این منطقه برای عبور و مرور عشایر دذر نظر گرفته شده است، امکان بستن جاده منتهی به این منطقه وجود ندارد.

وی گفت: این منطقه یک منطقه عشایرنشین است که چادرهای عشایر در حوالی این غار یخی نصب شده است.

مصطفوی افزود: برای جلوگیری از ورود خودرو و مسافران به این منطقه باید یک پاسگاه شبانه روزی در محل مستقر باشد تا از ورود مسافر و گردشگران جلوگیری شود.

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در ۲۵ کیلومتری چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این غار شبیه تنگه ای بزرگ و یک انبار پربرف است که ارتفاع برف در این غار تا ۵۰ متر می رسد.

لایه های یخی این غار در فصول گرم و کم بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست است.

شهریور سال ۹۶ به دلیل ریزش غاریخی چما ۲ گردشگر شیرازی جان خود را از دست دادند و شهریور سال گذشته نیز یک گردشگر اهل مشهد در اثر ریزش این غار جان باخت و ۱۲ نفر دیگر مصدوم شدند.

۷۳۶۰//۶۰۲۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.