شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه به منظور تکمیل پروژه برج‌های دوقلو شهرکرد 400 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، تصریح کرد: این پروژه تا کنون 33 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امکان استفاده از منابع مالی شهرداری وجود نداشته و مشارکت بخش خصوصی را می‌طلبد.
به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - نورالله غلامیان دهکردی 12 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که به مناسبت چهاردهم تیرماه و آغاز هفته شهرداری‌ها برگزار شد، گفت: بودجه سال جاری شهرکرد 168 میلیارد تومان است 62.5 درصد از این مبلغ صرف هزینه عمرانی می‌شود.
شهردار شهرکرد با بیان اینکه عموماً درآمد شهرداری از محل پرداخت عوارض توسط مردم تهیه و هدایت می‌شود، اظهار کرد: مردم حق دارند که بدانند این هزینه‌ها در کجا صرف می‌شود و در واقع باید گفت که ما پیمانکار و مردم، کارفرما هستند.
وی با اشاره به مشکل اکثر شهرداری‌های کشور در تأمین هزینه‌های شهری و پرداخت حقوق و مزایای کارمندان و کارگران، تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری شهرکرد علی‌رغم مشکلات اقتصادی موجود، دچار بن‌بست نیست و چرخ آن حرکت می‌کند که این به دلیل حمایت مردم است.
غلامیان ضرورت تحول در عوارضات کهنه را یادآور شد و افزود: باید تلاش شود تا پروژه‌های شهری در بخش خصوصی پیش برود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش ایجاد شود هرچند متأسفانه به دلیل وجود مشکلات اقتصادی، بخش خصوصی چندان تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارد.
وی نگاه بسیاری از مسئولان به بخش خصوصی را مسموم ارزیابی و تصریح کرد: نمونه بارز مشکل‌آفرینی مسئولان در بخش خصوصی به جای همراهی کردنشان، برج‌های دوقلوی شهرکرد است که در زمان شورای سوم تصویب شد اما شورای چهارم مصوبات آن‌را عملیاتی نکرد و اگر این همراهی وجود داشت، شاهد مشکلات امروز این پروژه نبودیم.
شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه به منظور تکمیل پروژه برج‌های دوقلو شهرکرد 400 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، تصریح کرد: این پروژه تا کنون 33 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امکان استفاده از منابع مالی شهرداری وجود نداشته و مشارکت بخش خصوصی را می‌طلبد.
غلامیان با تشریح عملکرد 9 ساله شهرداری از زمان انتصاب وی، بیان کرد: در این 9 سال بیش از 500 میلیارد تومان صرف هزینه‌های عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز شده که با توجه به جمعیت 200 هزار نفری شهر، بودجه ناچیزی است و در صورت تخصیص بودجه بیشتر امکان اجرای پروژه‌های متعدد دیگر فراهم می‌شد.
وی بودجه شهرداری در سال جاری را 168 میلیارد تومان اعلام و تأکید کرد: 62.5 درصد از این مبلغ صرف هزینه عمرانی و 8 درصد در امور جاری شهرداری و خدمات هزینه می‌شود، ضمن اینکه شهرداری در حدود 10 میلیارد تومان ابنیه در قالب 30 پروژه در حوزه خدمات شهری و عمومی، مناسب‌سازی معابر، بهبود عبور و مرور و ترافیک، در دست اجرا دارد.
وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های انجام شده در شهرکرد، گفت: انتقال  آرامستان شهرکرد، توسعه و چندبانده کردن کمربندی‌های شمال، شرق و نیز جنوب شهرکرد، اتصال محور بلوار کاشانی به کوی پلیس و کاستن از بار ترافیک این منطقه، پروژه موزه دفاع مقدس، نصب دوربین‌های ترافیک در چندین نقطه مهم شهر از اقدامات مهم شهرداری شهرکرد بوده است.
شهردار شهرکرد ادامه داد: ساماندهی قسمت شمالی پارک تهلیجان و آغاز پروژه کمپینگ مسافران در این پارک، اجرای عملیات حفاری شبکه فاضلاب شهری به مسافت 56 کیلومتر در سه محله تازه ملحق شده به شهرکرد، نصب پل‌های عابر پیاده، محوطه‌سازی ترمینال فارسان، ساماندهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر و پارک‌ها نیز از دیگر اقدمات شهرداری در ماه‌های اخیر بوده است.
وی با پرداختن به مسائل مهم شهر، مشکلات مربوط به ساخت و ساز اماکن مسکونی را یادآور شد و افزود: تا یک‌سال گذشته مشکلات و اختلافات عدیده‌ای در امر ساخت و ساز و عدم رعایت حریم همجواری پیش می‌آمد اما با تصویب چند مصوبه قوی و عملیاتی در این خصوص، از بسیاری از پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون اصل 100 شهرداری کاسته شده است.
غلامیان در خصوص نمای ساختمان‌ها در شهر، گفت: ساخت نماها در ساخت و سازها رو به توسعه است و با همکاری حوزه نظام مهندسی و راه و شهرسازی استان، در صدد نهادینه ساختن طرح‌واره‌ها و نماها در ساخت و ساز هستیم.
وی با یادآوری بارندگی‌های شدید بهاره در استان، گفت: خوشبختانه نصب سیل‌بندها و مسیل‌ها و نیز تلاش برای هدایت آب شهر باعث شد که شهرکرد تنها شهری در کشور باشد که از بارندگی‌های قابل توجه بهاره و سیلاب‌ها آسیب نبیند، ضمن اینکه توسعه سیل‌بندها در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.
وی در خصوص مبحث ورود زمین‌های کارگاهی موصوف به «صنایع حوضچه‌ای» در محدوده شهری، گفت: این موضوع روند معمول خود را، یعنی تعیین کاربری توسط مالک و ارجاع آن به طرح کمیسیون ماده 5، طی نکرده بود، از اینرو شهرداری به این موضوع ورود یافته و در حال حاضر طرح تفکیکی اراضی آغاز و مالکیت‌ها مشخص شده و پیش‌بینی می‌شود پس از ارجاع به استانداری، پروانه مالکیت برای آن‌ها صادر شود.
شهردار شهرکرد در تشریح مشکلات موجود در شهر به مسئله سد معبر اصناف اشاره و اضافه کرد: سد معبر پدیده‌ای است که در تمام شهرها وجود دارد و اجتناب ناپذیر است اما باید آن را به حداقل رساند که در این خصوص مساعدت نیروی انتظامی و سازمان ساماندهی مشاغل ضرورت دارد، ضمن اینکه در جهت ساماندهی دستفروشان شهر، یکشنبه بازار و پنج‌شنبه بازار در شهر ایجاد شده است.
وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای شهرداری در سال جاری، بیان کرد: دو بانده کردن بلوار جهاد میرآباد، توسعه و تکمیل آرامستان شهرکرد، تعمیر و تکمیل معابر و گذرگاه‌های سه محله که به شهر شهرکرد ملحق شده‌اند، نصب دوربین‌های بیشتر در مناطق و خیابان‌های پرتردد شهر، توسعه پروژه گردشگری تهلیجان برای اسکان مسافران و آغاز اجرای طرح ساماندهی ترافیک شهری برای اولین بار در شهرکرد در دستور کار شهرداری برای سال جاری قرار دارد.
 
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.