اقبال عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با انتقاد از بهانه گیری و تنگ نظری برخی مسئولان در دستگاه‌های اجرایی در اجرای امور مقابله با مواد مخدر و اجرای مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: حضور مدیران در جلسات باید به نیت حل مشکل باشد.
وی گفت: طی چند ماه اخیر با تلاش نیروهای انتظامی و قضائی استان برخی از نقاط آلوده شناسایی و برای سوداگران مرگ ناامن شده که باید برای ارتقای این نقاط از سوی دست اندرکاران تلاش بیشتری انجام شود.
وی گفت: رفع مشکلات این مناطق از جمله اشتغال، مشکلات فرهنگی، رفع کمبودهای آموزشی، ورزشی، رفاهی در راستای مقابله با مواد مخدر موثر خواهد بود.
عباسی به اختصاص بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 11 طرح در محله 32 منطقه غرب شهرکرد در راستای اجرای طرح های مختلف خبر داد و افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات بازآفرینی شهری اختصاص داده شده است.
وی بر تخصیص اعتبارات بیشتر برای رفع مشکلات مناطق آسیب پذیر و پر خطر تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی و همچنین توسعه همه جانبه این مناطق می تواند در تغییر نگرش مردم و کاهش آسیب ها در این مناطق موثر باشد.
عباسی همچنین به آغاز عملیات اجرایی و برخی از پروژه های نیمه تمام انتقاد کرد و گفت: برای آغاز یک پروژه همه امکانات و اعتبارات تامین و سپس آیین کلنگ زنی انجام شود.
وی به نقش رسانه ها در کاهش آسیب ها اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی در حوزه های مختلف از سوی رسانه ها می تواند در کاهش آسیب ها موثر باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز از اختصاص 80 میلیارد رای اعتبار بازآفرینی شهری به استان خبر داد .
علی شهریارپور افزود: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون 50 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح های مختلف در منطقه 32 غرب شهرکرد در قالب احداث خانه عالم، اصلاح معابر و کتابخانه عمومی اختصاص داده شد.
وی از معرفی طرح های مختلف از جمله احداث پارک، مدرسه، اصلاح معابر، ساختمان مرکز جامع سلامت، زمین چمن مصنوعی، سالن ورزشی، تملک کوچه و اراضی به ستاد بازآفرینی شهری کشور خبر داد.
فرماندار شهرستان شهرکرد نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح پاکسازی منطقه 32 غرب شهرکرد گفت: استقرار خودروی اورژانس اجتماعی در منطقه، نصب 2 دستگاه دوربین و اجرای بیش از 800 متر فاضلاب در این محله اجرا شده است.
عبدالعلی ارژنگ افزود: فاضلاب کشی یکهزار و 200 متر دیگر از منطقه در دست اجراست که تا آغاز فصل تابستان این طرح به اتمام خواهد رسید.
وی به تعیین تکلیف اراضی در این منطقه تاکید کرد و گفت: احداث یک واحد دامداری در راستای ایجاد اشتغال پایدار و همچنین جمع آوری حیوانات از داخل خانه ها در اولویت قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست افزود: از بهمن ماه سال گذشته تا کنون 40 مجوز طرح اشتغالزایی با اشتغال 43 نفر اعطا شده است.
سیدحفیظ الله فاضلی افزود: برای این طرح ها بیش از 7 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.