به گزارش روز جمعه ایرنا، این دغدغه باعث شده است نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بارها به این منطقه سفر کند و از نزدیک با مردم این منطقه به گفت و گو بنشیند.
در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد یکی از مهمترین خواسته های این استان علاوه بر توسعه جاده ها ، رفع محرومیت از دهستان موگویی بود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دیدار با وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : دولت برای رفع محرومیت از دهستان موگویی کوهرنگ و دیناران اردل اعتبار ویژه و خاص اختصاص دهد.
حجت الاسلام محمد علی نکونام در این دیدار یکی از نیازهای این استان را توزیع عادلانه منابع و اعتبارات بین استانها اعلام کرد و گفت : جاده دهستان موگویی در زمستان ها بسته می شود و مردم به سختی تردد می کنند.
از سوی دیگر در پی بارش های اخیر و محاصره مردم موگویی شهرستان کوهرنگ در برف نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به همراه جمعی از گروهای جهادی و جمعی از مسئولان استان به این منطقه سفر کردند و به مدت چهار روز و پس از گذر از مسیرهای سخت گذر از نزدیک با مردم روستاهای چین، صالح کوتاه، سوه، خویه، بیراهگان و سرآقاسید دیدار و از نزدیک مشکلات را بررسی کردند.
با توجه به مسدود بودن مسیر منطقه موگویی به دلیل بارش های سنگین برف با از طرف استان چهارمحال و بختیاری و مرکز شهرستان، این سفر از مسیر الیگودرز استان لرستان انجام شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خصوص این سفر گفت: خداوند توفیق داد در این وضعیت بحرانی کشور ناشی از سیلاب ، از نزدیک مشکلات مردم این منطقه محاصره در برف را ببینیم و از آن ها دلجویی و همدردی کنیم.
حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود: سه شب و چهار روز در منطقه دهستان موگویی بودیم و آنچه که مشاهده شد، مشکلات بسیار جدی مردم بود، باید به وضوح گفت دریایی از مشکلات در این منطقه وجود دارد، مشکل اول و عمده مردم منطقه، مساله جاده و راه‌های دسترسی است که متاسفانه وجود ندارد و در واقع با سختی‌های طاقت فرسا مواجه هستند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: دسترسی‌های مختصری برای بعضی از اهالی منطقه صورت می‌گیرد و بعضی‌ ها نیز در محاصره تمام عیار برف و راه بندان و بسته شدن جاده‌ها باقی می مانند و در بعضی جاها نیز سیل‌بُردگی وجود دارد و در یک مناطقی ریزش‌های قابل توجهی صورت گرفته است و جاده‌ها از دسترس و استفاده خارج شده است که مردم همینجور مانده‌اند میان زمین و آسمان و با مشکلات فراوان مواجه هستند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: در دهستان موگویی فقط فریاد کمک خواهی مردم را می‌شنویم که مدام فریاد می‌زنند و مطالبه دارند و کمک می‌خواهند و متاسفانه آن فریادرسی ان گونه که باید وجود داشته باشد ، وجود ندارد ، البته می‌دانیم شرایط بودجه ای و اعتباری کشور شرایط خاصی است ولی انتظار است در استان نسبت به رفع مشکلات این منطقه بسیج شوند و جاده که یکی از مشکلات مردم است را برطرف کنند.
امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: مساله نبود شبکه برق پایدار به واقع در این منطقه جای تاسف است، متولیان برق باید جدیت لازم را داشته باشند و برای رفع قطع برق منطقه تلاش کنند ، اگر چه برق رسانی با پنل های خورشیدی در برخی از مناطق صورت گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: مردم این منطقه اعتقاد دارند که مدت‌های طولانی است که برق شان قطع است و اگر چه ژنراتور برق دیزلی راه اندازی کرده اند ولی این نوع برق رسانی ساعتی است و این منطقه نیازمند شبکه سراسری برق است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: مساله ارتباطات در منطقه موگویی در استان چهارمحال و بختیاری یکی از مشکلات دیگر منطقه است، با وجود اینکه ارتباطات در نقاط دور زمین نیز برقرار است و شبکه‌های ارتباطی وجود دارد ، ولی در منطقه موگویی شبکه پایدار مخابرات وجود ندارد.
امام جمعه شهرکرد افزود: وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید نسبت به رفع این نواقص اقدام کند و امکانات را برای مردم منطقه فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد :مسوولان مخابرات و وزارت ارتباطات به این منطقه سفر کنند و از نزدیک با مشکلات مردم در این زمینه آشنا شوند و مشکل تلفن ثابت و همراه این مردم را برای ارتباطات رفع کنند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: دریافت شبکه های صدا و سیما در برخی از مناطق اگر برق و ارتباطات وجود داشته باشد انجام می شود ، ولی برخی نقاط منطقه متاسفانه آنتن دهی وجود ندارد.
امام جمعه شهرکرد افزود: برای مساله بهداشت و درمان کارهایی در منطقه انجام شده است و برخی از مراکز درمانی فعال است و برخی از کادر درمانی دلسوز و تلاشگر نیز در منطقه حضور دارند اما به هر حال امکانات خیلی کم است، در زمان سفر به این منطقه در یکی از روستاهای دهستان موگویی زنان باردار بودند که اگر امکانات نباشد جان خود را از دست می دهند و برخی از افراد بیمار با وضع مسدود بودن جاده و نبود امکانات و خودروهایی که در برف گرفتار نی شدند و هیچ دسترسی به امکانات درمانی ندارند نیز نیازمند حمایت هستند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: باید تا آنجا که ممکن است از امداد هوایی در منطقه استفاده شود و اوژانس هوایی در این مناطق در دسترس باشد چرا که مساله حیات و جان مردم است و جان مردم یعنی کرامت انسانی و شخصیت انسانی مردم بسیار مهم است ، بنابراین امکاناتی موجود جوابگوی مردم نیست و باید امکانات با عدالت توزیع شود و امکانات به این گونه مراکز و مناطق محروم برسد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: بدون شک اقدامات بیشتر را برای رفع مشکلات مردم این منطقه خواهیم داشت و مکاتبه با مسئولان خواهد شد و مسئولان استان نیز بسیج شوند و جلسات ستاد مدیریت بحران تشکل بدهند و شورای اداری ویژه برای رفع مشکلات مردم این منطقه شکل بگیرد.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: اگر چه لرستان و خوزستان با بحران فوق العاده مواجه هستند اما برای رفع مشکلات دهستان موگویی نیز مسوولان برنامه ویژه ای داشته باشند.
دهستان موگویی در شهرستان کوهرنگ بیش از 4 هزار نفر جمعیت دارد که در 6 ماه دوم سال منطقه برف گیر می شود.
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.