مجید رضازاده روز چهارشنبه در نشست ستاد بحران بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: این گروه ها متشکل از 633 روانشناس، روانپزشک و مشاور مددکار اجتماعی از 28 اسفند 97 برای کمک به سیل زدگان اعزام شدند.
وی ادامه داد: این افراد با حضور در مناطق سیل زده اقدام های عمومی و تخصصی و حمایت های روانی، اجتماعی را برای کاهش آسیب های روانی و اجتماعی به حادثه دیدگان سیل ارایه کردند.
وی اظهار کرد: تیم های محب سازمان بهزیستی در گام نخست در مواقع بلایای طبیعی اقدام به نیاز سنجی عمومی و برنامه ریزی برای مدیریت مطلوب به حادثه دیدگان می کنند.
رضازاده افزود: کارشناسان بهزیستی در این مرحله مشکلات حادثه دیدگان را در قالب خسارت های جانی، مالی، بهداشت و اقتصادی، مشکلات روان شناختی و اجتماعی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.
وی گفت: تیم های محب با ارایه حمایت های اجتماعی میزان تاب آوری افراد را افزایش و کودکان و زنان بی سرپرست را شناسایی می کنند.
رضا زاده از برپایی چادرهای مشاوره در مراکز اقامتی حادثه دیدگان خبر داد و افزود: در این چادرها خدمات روان شناسی، روان شناختی، مشاوره و خدمات مداخله ای ارایه می شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به بارندگی های سیل آسا در استان گفت: در پی این بارش ها بیش از 110 خانه مددجویان بهزیستی استان تخریب شد.
میرزایی افزود: در این مدت 623 واحد مسکونی مددجویان نیز به دلیل خسارت سیل نیازمند بازسازی است.
وی از اعزام تیم های محب استان در سیل و بارش های اخیر به مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: ارایه خدمات مشاوره ای، اسکان و حمایتی از خدمات این تیم ها است.
به گزارش ایرنا، طرح محب با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی- روانی و توانمندسازی محله ها به اجرا درآمده است.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.