خداکرم حیدری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 15 هزار و 449 نفر بدون مشکل، یکهزار و 577 نفر دارای اختلالات هوشی، 841 نفر مشکل بینایی، 444 نفر مشکل شنوایی و 20 نفر دارای مشکل جسمی و حرکتی تشخیص داده شد.
وی گفت: نوآموزانی که در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب را کسب نکرده اند، به مراکز تخصصی ارجاع و چهار دهم درصد نیز در سال تحصیلی جدید به مدارس با نیازهای خاص ارجاع داده شدند.
حیدری افزود: هم اکنون 38 مدرسه با نیاز خاص در استان فعال می باشند و یکهزار و 207 دانش آموز با نیازهای خاص در این مدارس مشغول تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: 900 دانش آموز دارای مشکل جسمی و حرکتی، شنوایی و بینایی نیز در مدارس عادی به صورت تلفیقی مشغول تحصیل هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری افزود: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف مداخله به هنگام برای شناسایی و ارجاع نوآموزان دارای اختلال قبل از ورود به دبستان اجرا می شود.
وی اظهار داشت: سال گذشته 97 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان دراین طرح ارزیابی شدند.
به گفته حیدری در این طرح، ارزیابی سلامت و غربالگری جسمی، حسی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، شامل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، بررسی قد و وزن و وضعیت بهداشت دهان و دندان آنها ارزیابی می شود.
طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از نیمه دوم تیرماه در 12 پایگاه استان آغاز و تا 31 شهریورماه سال جاری ادامه یافت و هم اینک نیز 2 پایگاه سنجش در مرکز استان برای بازماندگان از سنجش فعال است.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.