نتایج روز اول از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال؛

اولین برد شفر با استقلال در شبی که پرسپولیس موقتا صدرنشین شد + جدول رده بندی و برنامه بازی ها

روز اول از هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر با برگزاری 5 دیدار به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اولین روز از هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال با پیروزی استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان خود به پایان رسید.

استقلال 2 - نفت تهران صفر

تیم‌های استقلال و نفت در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار شد. این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر صفر استقلال به پایان رسید. گل‌های استقلال را در این دیدار فرید محمدی‌زاده (۵۵، گل به خودی) و جابر انصاری (۶۵) به ثمر رساندند.

با این نتیجه استقلال ۱۲ امتیازی شد و به رده یازدهم صعود کرد تا جای نفت را در این رتبه‌ بگیرد. نفت تهران هم با ۱۲ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال و تراکتورسازی به رده دوازدهم سقوط کرد.

وحید کاظمی قضاوت این دیدار را بر عهده داشت.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، مجید حسینی، روزبه چشمی، میلاد زکی‌پور، سرور جپاروف، امید ابراهیمی، فرشید باقری، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و جابر انصاری.

ترکیب نفت تهران:میلاد فرهانی، احمد آل‌نعمه، فرید محمدی‌زاده، محسن بنگر، علیرضا عزت‌کرامت، احمد امیرکامدار، سامان آقازمانی، هاشم بیک‌زاده، امیرحسین فشنگچی، امین منوچهری و عیسی آل‌کثیر.

نیمه نخست/ استقلال صفر - نفت تهران صفر

دقیقه ۱۳: هاشم بیک‌زاده از جناح چپ به داخل محوطه جریمه استقلال نفوذ کرد و با پای راست ضربه‌ای را راهی دروازه استقلال کرد اما سید حسین حسینی به خوبی این توپ را دفع کرد تا خطری دروازه استقلال را تهدید نکند.

دقیقه ۱۸: توپی که سرور جپارف از جناح راست به سمت چپ فرستاد، به جابر انصاری رسید تا این بازیکن با نفوذ به داخل محوطه جریمه ضربه‌ای را راهی دروازه نفت بکند اما ضربه انصاری با برخورد به مدافع نفت به راحتی در اختیار میلاد فراهانی دروازه‌بان نفت قرار گرفت.

دقیقه ۲۰: هاشم بیک‌زاده ضربه ایستگاهی که نفتی‌ها به‌دست آورده بودند را روی دروازه استقلال ارسال کرد. این توپ با اشتباه حسین حسینی در خروج از دروازه در موقعیتی روی سر امین منوچهری فرود آمد که دروازه استقلال خالی از دروازه‌بان بود اما او با بی‌دقتی ضربه‌اش را به بیرون زد.

دقیقه ۴۱: داریوش شجاعیان با حرکت در میانه میدان، پاس در عمق خوبی را برای جابر انصاری فرستاد اما او قدر این توپ را ندانست و ضربه‌اش را به بیرون زد.

نیمه دوم/ استقلال 2 - نفت تهران صفر

دقیقه ۵۰: جابر انصاری با حرکت از جناح راست پاس خوبی را برای فرشید اسماعیلی ارسال کرد تا او را در موقعیت تک به تک قرار دهد اما فراهانی با خروج خوبی که داشت مانع گل‌زنی اسماعیلی شد.

دقیقه ۵۵: امید ابراهیمی از جناح راست توپ بلندی را به محوطه جریمه نفت ارسال کرد اما میلاد فراهانی هنگام خروج اشتباه کرد تا توپ با عبور از او به فرید محمدی‌زاده برخورد کند و وارد دروازه نفت شود.

دقیقه ۶۰: عیسی آل کثیر از جناح راست وارد محوطه جریمه استقلال شد و پاس خوبی را برای امین منوچهری ارسال کرد اما او با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد تا یک موقعیت طلایی دیگر برای نفتی‌ها از بین برود.

دقیقه ۶۵: فرشید اسماعیلی با ضربه سر ارسال بلند استقلالی‌ها را در محوطه جریمه نفت به جابر انصاری رساند و او سر ضرب توپ را از بالای سر فراهانی به داخل دروازه نفت فرستاد.

دقیقه ۷۳: رضا حبیب زاده توپی که عیسی آل کثیر پشت محوطه جریمه برای او کاشت را با ضربه‌ای دقیق به سمت دروازه استقلال زد اما توپ او با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷: توپ در موقعیت تک به تک به جابر انصاری رسید اما او با بی‌دقتی این توپ را محکم به دروازه‌بان نفت کوبید تا این موقعیت برای آبی پوشان از بین برود.

دقیقه ۸۷: میلاد زکی‌پور از جناح چپ توپ خوبی را برای علی‌ قربانی ارسال کرد اما ضربه علی قربانی که به صورت چکشی زده شده با بدشانسی از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰: حرکت مهدی قائدی از سمت چپ با ارسال بلند او همراه شد که مدافعان نفت روی امید ابراهیمی خطا کردند و داور نقطه پنالتی را نشان داد. خود ابراهیمی ضربه را به سمت دروازه فراهانی شلیک کرد که پس از برخورد به تیر افقی، داخل دروازه نفت فرود آمد اما گل شدن توپ از چشم داور و کمکش دور ماند و در برگشت نیز ضربه سر قربانی و شوت ابراهیمی هم راهی به دروازه پیدا نکرد تا نتیجه همان دو بر صفر بماند.

پرسپولیس 2 - سایپا صفر

از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی تهران مهمان سایپا بود. تقابل علی دایی با تیم سابقش، موجب افزایش حساسیت‌های این بازی شده بود. تقابل دو تیم در نهایت با ۲ گلی که پرسپولیس در نیمه نخست به ثمر رسانده بود به پایان رسید.

گل‌های پرسپولیس را محمد حسین کنعانی‌زدگان (گل به خودی) در دقیقه ۲۱ و علی علیپور در دقیقه ۲۵ به ثمر رساندند.

سرخپوشان با این برد ۲۳ امتیازی شدند و بالاتر از پارس جنوبی به رده نخست جدول صعود کردند. سایپا نیز با ۱۴ امتیاز در رده ششم باقی ماند. پرسپولیس یک بازی عقب افتاده هم با صنعت نفت آبادان دارد.

در این بازی، کمال کامیابی‌نیا از پرسپولیس با کارت زرد داور جریمه شد.

قضاوت این بازی را  محمدحسین زاهدی‌فرد به همراه سعید قاسمی، سجاد طوری و علی بای بر عهده داشتند.

ترکیب پرسپولیس: سیدجلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا (محمد انصاری ۷۲)، بشار رسن، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور (سیامک نعمتی ۷۸).

ترکیب سایپا: محمدرضا اخباری، دانیال ماهینی، روزبه شاه علی دوست، محمد دانشگر، حسین کنعانی زادگان، آرش رضاوند (محمد سلطانی مهر ۷۶)، علی قلی زاده، رضا اسدی، علی شجاعی، رضا جعفری ( محمد سلیمانی ۵۳) و محمد عباس زاده.

نیمه نخست/ پرسپولیس 2 - سایپا صفر

دقیقه ۷: ارسال اوت از سوی وحید امیری در داخل محوطه جریمه روی سر گادوین منشا نشست که ضربه او با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰: ارسال علی قلی‌زاده از روی نقطه کرنر به شکل خطرناکی به سمت دروازه پرسپولیس رفت که ضربه سر بازیکن این تیم را پرسپولیسی‌ها به کرنر زدند.

دقیقه ۱۵: ارسال بازیکنان سایپا به روی دروازه پرسپولیس با اشتباه مدافعان این تیم موقعیت خوبی را برای بازیکنان سایپا فراهم کرد که علی علیپور در آخرین لحظه توپ را دور کرد.

دقیقه ۲۱: ارسال زمینی محسن ربیع خواه به داخل محوطه جریمه در آستانه محوطه شش قدم به پای محمدحسین کنعانی‌زادگان برخورد کرد و وارد دروازه سایپا شد.

دقیقه ۲۵: شروع مجدد علیرضا بیرانوند در دهانه محوطه جریمه به گادوین منشا رسید و او با ضربه سر علی علیپور را در موقعیت تک به تک قرار داد و این مهاجم هم گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

دقیقه ۴۰: حمله بازیکنان پرسپولیس به روی دروازه سایپا منشا را صاحب موقعیت دیگری کرد که بازیکنان سایپا این بار توپ را دور کردند.

نیمه دوم/ پرسپولیس 2 - سایپا صفر

دقیقه ۴۷:ضربه ایستگاهی محمد عباس‌زاده پس از برخورد به دیوار دفاعی پرسپولیس در داخل محوطه جریمه به کنعانی زادگان رسید که ضربه محکم او را بیرانوند به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۴: حرکت انفرادی عباس‌زاده مقابل محوطه جریمه پرسپولیس موقعیت شوت‌زنی را برای این بازیکن فراهم کرد که ضربه او را بیرانوند در آغوش گرفت.

دقیقه ۵۷: روی سانتر بازیکنان سایپا روی دروازه پرسپولیس، جعفری می‌توانست دروازه بیرانوند را باز کند که توپ با سایش روی سر این بازیکن به اوت رفت.

دقیقه ۶۱: کار تیمی بازیکنان پرسپولیس نزدیک محوطه جریمه سایپا توپ را به محرمی رساند و پاس او به علیپور باعث شد، او به سمت دروازه اخباری شوت بزند که توپ با اصابت به پای بازیکن سایپا دور شد.

دقیقه ۶۵: ارسال علی قلی‌زاده به روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر روزبه شاه‌علی‌دوست به اوت رفت تا یک موقعیت خوب از دست این تیم برود.

دقیقه ۷۲: ارسال بشار رسن از روی نقطه کرنر روی سر جلال حسینی فرود آمد و ضربه او با فاصله اندک به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸: شوت فنی و محکم سیامک نعمتی با اختلاف اندکی از کنار دروازه سایپا عبور کرد.

این بازی در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت.

سپاهان صفر - پیکان یک

دیدار تیم‌های سپاهان و پیکان از ساعت 16:45 امروز (سه‌شنبه)  در چارچوب هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد که این دیدار با برتری یک بر صفر پیکان به پایان رسید. فراز امامعلی در دقیقه 92 برای پیکان موفق به گلزنی شد.

با این نتیجه، پیکان با 23 امتیاز در جایگاه دوم جدول باقی ماند. سپاهان هم با 11 امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول ایستاد.

رضا عادل داور این دیدار به شاهین ثاقبی از سپاهان و آرمان قاسمی از پیکان کارت زرد نشان داد.

تراکتورسازی صفر- ذوب آهن صفر

تیم‌های تراکتورسازی و ذوب‌آهن از ساعت 15:30 امروز (سه‌شنبه) در چارچوب هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (س) تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان به تساوی بدون گل انجامید.

با این نتیجه، تراکتورسازی برای سومین هفته متوالی در لیگ برتر ناکام ماند تا دومین امتیاز خود را در سه هفته اخیر این مسابقات به‌دست بیاورد. در سوی مقابل نیز ذوب‌آهن یک امتیاز این دیدار را گرفت تا 13 امتیازی شود و جای صنعت نفت را در رده هفتم جدول رده‌بندی بگیرد.

تورج عیوض‌محمدی قضاوت این دیدار را برعهده دارد. او به حامد حسینعلی‌زاده و محمد مسلمی‌پور از تراکتورسازی و جورجی ولسیانی از ذوب‌آهن کارت زرد نشان داد.

پدیده 2 - فولاد خوزستان 2

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال امروز (سه‌شنبه) با برگزاری دیدار تیم‌های پدیده خراسان و فولاد خوزستان از ساعت 14:45 در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد آغاز شد که این دیدار با نتیجه تساوی 2 - 2 به پایان رسید.

امین قاسمی‌نژاد در دقیقه 44 و محمدرضا خلعتبری در دقیقه 50 برای پدیده و سینا مریدی در دقیقه یک و علی اصغر عاشوری در دقیقه 77 برای تیم فولاد در این دیدار گلزنی کردند.

جواد رحیم‌زاده قضاوت این دیدار را بر عهده داشت. او به امین قاسمی‌نژاد از تیم پدیده و یوسف وکیا  و عبدالله ناصری از تیم فولاد کارت زرد نشان داد. رضا مهاجری سرمربی پدیده در دقیقه 77 به دلیل اعتراض شدید به داوری از کنار زمین اخراج شد و نمی‌تواند در بازی آینده برابر پرسپولیس (29 آبان) روی نیمکت حضور داشته باشد.

با این تساوی، هر دو تیم 17 امتیازی شدند و همچنان در رده چهارم و پنجم جدول رده‌بندی باقی ماندند.

برنامه روز دوم و سوم هفته یازدهم لیگ برتر 

200

جدول رده بندی تا پایان روز اول هفته یازدهم لیگ برتر 

300

دیدگاه تان را بنویسید