جماران

هنر سیاه جایگزین سردرد رئال مادرید شد!

کارلو آنچلوتی پیش از داربی مادرید سریع وارد عمل شد تا مشکل بزرگ تیمش را حل کند.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران، فرشته مقدم: رئال مادرید در شروع فصل ۲۵-۲۰۲۴ با مشکل بزرگی روبرو شد که آن فنی نبود و به رفتار بازیکنان بر می گشت. سفیدپوشان بارها توسط داور بازی جریمه شدند. این افزایش تعداد کارت ها زمانی نگران کننده شد که اغلب آن ها به خاطر اعتراض داده شد. در 8 هفته ای که از لالیگا گذشت بازیکنان رئال مادرید ۱۶ کارت زرد دریافت کردند که ۹ کارت (به علاوه کارت قرمز مندی) به دلیل اعتراض بود. 

هفته گذشته این موضوع به اوج خود رسید و سفیدپوشان برابر اسپانیول و آلاوس با 6 کارت زرد به دلیل اعتراض روبرو شدند. به نظر می رسد داوران نسبت به فصل پیش نسبت به این موضوع سختگیرانه تر عمل می کنند و اجازه نمی دهند بازیکنان به اعتراض بی موردی در رابطه با قضاوتشان داشته باشند و تنها کاپیتان حق صحبت صحبت با داور را دارد که آن هم باید به شکل محترمانه انجام شود. 

در دیدار برابر اسپانیول جود بلینگام، کیلیان ام‌باپه و وینیسیوس به دلیل اعتراض به داور جریمه شدند و چند روز بعد مقابل آلاوس والورده، وینیسیوس و لوکا مودریچ به همین خاطر کارت زرد دریافت کردند. پیش از آن دنی کارواخال در بازی برابر لاس پالماس و رئال بتیس جریمه شده بود و وینیسیوس هم مقابل بتیس کارت زرد گرفت. برخی از این اعتراض ها حتی لفظی نبوده است و حرکات دست و بدن کافی بوده است که تا داوران به بازیکنان مادرید کارت زرد نشان دهند. 

همانطور که آمار نشان می دهد وینیسیوس جونیور بیش از دیگر بازیکنان مادرید به دلیل اعتراض جریمه شده است. به نظر می رسد ویژگی بد مهاجم برزیلی به دیگر بازیکنان سفیدپوشان سرایت کرده است. وینیسیوس همیشه معترض است و معتقد است هر برخورد بازیکن حریف با او باید خطا اعلام شود. اعتراض های پیاپی مهاجم برزیلی موجب شده این بازیکن بارها با کارت زرد جریمه شود. این رفتار در کنار تحریک حریفان و تماشاگران حریف، وینیسیوس را به یک سردرد برای مادرید تبدیل کرده است. 

رئال مادرید

لوکاس واسکس پس از دیدار برابر آلاوس به نحوه قضاوت اعتراض کرد و با کنایه گفت: "در این دو بازی اعتراض ها بیش از تکل ها جریمه داشتند. ما دو کارت زرد گرفتیم بدون اینکه خطا کنیم اما حریف ۱۰ خطا کرد بدون اینکه حتی یک کارت بگیرد. به نظرم باید به این موضوع توجه کرد اما مطمئنم که شرایط بهتر خواهد شد."

باشگاه آلاوس نسبت به اعتراض مادریدی ها واکنش نشان داد و اعلام کرد که اندریک به خاطر خطای آشکار روی مورینیو باید اخراج می شد و نباید تنها کارت زرد می گرفت. آن ها همچنین معتقد بودند وینیسیوس هنگام خروج از زمین به دلیل حرکاتش نسبت به کمک داور باید کارت زرد دوم را دریافت می کرد و اخراج می شد. با این حال داوران به راحتی بازیکنان مادرید اخراج نمی کنند و می دانند ممکن است برایشان تبعات داشته باشد. 

کارلو آنچلوتی می دانست که باید هر چه سریع تر مشکل جریمه بازیکنانش به خاطر اعتراض را حل کند چون داربی مادرید را پیش رو داشت. سرمربی سفیدپوشان پس از بازی مقابل آلاوس گفت: "باید به قوانین جدید عادت کنیم. اعتراض نکنیم. عادلانه باشد یا نباشد باید خود را با قوانین جدید سازگار کنیم. قبلا گفته بودم که از نظر من این کارت زردها زیاده روی است."

سرمربی ایتالیایی به خوبی توانست این مشکل را حل کند. رئال مادرید در دیدار برابر اتلتیکومادرید هیچ کارت زردی به دلیل اعتراض دریافت نکرد. سفیدپوشان سعی کردند اعتراضی به قضاوت داور نداشته باشند و اگر مشکلی به وجود آید تنها کاپیتان تیم با داور صحبت کند. وینیسیوس در شب داربی آرام بود و کاملا داور را فراموش کرده بود. تنها درگیری لفظی اش با کوکه و مارکوس یورنته اتفاق افتاد. 

البته بازیکنان رئال مادرید در داربی از هنر سیاه بهره کامل را بردند. تیبو کورتوا پس از گل ادر میلیتائو هواداران اتلتیکو را تحریک کرد و آن ها با پرتاب اشیا به داخل زمین موجب توقف بازی برای ۲۰ دقیقه شدند. همچنین در دقایق پایانی به وقت کشی روی آوردند مانند تعویض وینیسیوس که در نهایت نتیجه نداشت و اتلتیکو در دقیقه ۹۶ گل مساوی را به ثمر رساند. در هر حال این بازی نشان داد که رئال مادرید می تواند میانگین کارت زردهایی که به خاطر اعتراض دریافت کرده است را از ۵۳ درصد (در فصل جاری) به ۱۹ درصد فصل پیش برساند. 

دیدگاه تان را بنویسید