جماران

پارالمپیک پاریس 2024| نه متقیان به مدال رسید؛ نه شجاعی به فینال!/ گلبال پنجم شد

در این خبر می‌توانید اخبار و نتایج ورزشکاران ایران در روز ششم پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ را بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ در روز ششم بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، ورزشکاران ایران در رشته‌های تیراندازی با کمان، تیراندازی، دوومیدانی، گلبال و والیبال نشسته به مصاف رقبای خود رفتند.

پاراتیروکمان

سمیه رحیمی در مرحله یک شانزدهم نهایی ریکرو مقابل عزیزا بنهامی از فرانسه با نتیجه 6 بر 0 پیروز و راهی یک هشتم نهایی شد. رحیمی در این مرحله با نتیجه 6 بر 0 مقابل پویمنیدو از یونان پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. او در یک چهارم به مصاف «یانگ» از چین رفت و با نتیجه ۶ به صفر مقابل او متحمل شکست شد و باخت.

سمیه رحیمی پاراتیروکمان پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

پارادوومیدانی

هاشمیه متقیان، قهرمان پارالمپیک 2020 توکیو در پرتاب نیزه کلاس F56- ، در مسابقات امروز با ثبت رکورد 21.69 پنجم شد و به مدال نرسید.

هاجر صفرزاده، دیگر نماینده ایران در دوومیدانی بازی های پارالمپیک پاریس، در فینال دو 400 متر به مدال نقره رسید و دوازدهمین مدال کاروان ایران را کسب کرد. صفرزاده در کلاس T12در رقابت با سه دونده دیگر موفق شد به مقام دوم برسد. صفرزاده روز گذشته در مرحله مقدماتی و نیمه نهایی 2 بار رکوردشکنی کرد و با درخشش خیره کننده به فینال رسید اما در فینال یک گام تا رسیدن به قهرمانی کم آورد و نهایتا به نقره بازی ها رسید. او در فینال نیز با ثبت زمان 55.39 توانست بار دیگر رکورد قاره کهن را بشکند و نایب قهرمانی خود را جشن بگیرد. در این ماده، نماینده کوبا با زمان 53.59 قهرمان شد و نماینده اوکراین نیز با ثبت زمان 55.76 بر سکوی سوم ایستاد.

علی الفت نیا در پرش طول  کلاس T37 رقابتش را برگزار کرد و  از کسب مدال بازماند. او در پایان در رده چهارم رقابت ها جای گرفت.

رکوردهای الفت نیا: پرش اول: 6.04- پرش دوم: 5.97- پرش سوم: 5:86- پرش چهارم: 5:73- پرش پنجم: 5.72- پرش ششم: خطا

 

علی الفت نیا پرش طول پارادوومیدانی پارالمپیک پاریس 2024

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ هاجر صفرزاده

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ هاجر صفرزاده دوومیدانی

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ هاشمیه متقیان

گلبال

تیم ملی ایران برای تعیین جایگاه نهایی خود در این رقابت‌ها به مصاف آمریکا رفت که با پیروزی ۴ - ۳ در این بازی، رتبه پنجم را به دست آورد. تیم ملی گلبال ایران روز گذشته با شکست ۶ - ۳ مقابل اوکراین، از صعود به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها بازماند. ملی پوشان ایران پیش از این در دور مقدماتی به آمریکا باخته بودند.

تیراندازی

در مسابقات تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان، رقیه شجاعی در رقابت با 11 ورزشکار دیگر با 151 امتیاز یازدهم شد. در این مرحله هشت نفر برتر مرحله مقدماتی به فینال می رسند که نماینده ایران نتوانست راهی دور پایانی شود.

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ رقیه شجاعی تیراندازی

والیبال نشسته

تیم ملی والیبال نشسته ایران در یک بازی برتر و مقتدرانه 3 بر صفر آلمان را شکست داد تا با اقتدار به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های پارالمپیک پاریس صعود کند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

دیدگاه تان را بنویسید