جماران؛

2 برنز برای ایران در روز پایانی پاراتکواندو پارالمپیک پاریس+ عکس و ویدیوی اهدای مدال

در روز پایانی پاراتکواندو پارالمپیک ایران به 2 مدال برنز رسید.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ در آخرین روز بازی های پاراتکواندو پارالمپیک پاریس 2024 علیرضا بخت و حامد حق شناس مقابل رقبا قرار گرفتند و در نهایت به برنز رسیدند.

در وزن 80- کیلوگرم علیرضا بخت در یک چهارم نهایی 7 بر 5 از سد نورلان دومبایف از قزاقستان عبور کرد و راهی نیمه نهایی شد. بخت برای فینالیست شدن با توشتمیروف ازبکستانی مبارزه کرد و او هم شکست 18-12 مقابل رقیب باید برای کسب مدال برنز رقابت کرد. او برای کسب برنز با نیکولا از صربستان دیدار کرد و 29 بر 6 به پیروزی رسید و مدال برنز را به دست آورد.

 

اهدای مدال علیرضا بخت

اهدای مدال علیرضا بخت

اهدای مدال علیرضا بخت

وی در خصوص این رقابت ها گفت: به هر حال پارالمپیک جایی است که بهتر ین ها حضور پیدا می کنند و من خوشحالم که فرصت حضور در این بازی ها را پیدا کردم اما می توانستم طلایی شوم. : اسدبیک ازبک حریف بسیار قدرتمندی بود اما من اگر از سد او می گذشتم در تقابل با حریف مکزیکی در فینال مشکلی نداشتم. اما این فرصت از دست رفت. من به دلیل اشتباهی که خودم مرتکب شدم بازی را واگذار کردم اما در هر صورت افتخار می کنم که این رقابت‌ها در نهایت با کسب مدال برنز  برایم به پایان رسید.

 

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ پاراتکواندو علیرضا بخت

علیرضا بخت پاراتکواندو پارالمپیک پاریس 2024

علیرضا بخت

در وزن +80 کیلوگرم کلاس K44 پاراتکواندو، حامد حق شناس با نتیجه 19 بر 16 مقابل لیو لودانگ از چین پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. حق شناس با مت بوش از بریتانیا دیدار کرد و 13-26 باخت و به رده بندی رفت. او در رده بندی به مصاف رقیبی از قزاقستان رفت و 16 بر 14 به پیروزی رسید و برنزی شد.

 

اهدای مدال حامد حق شناس

اهدای مدال حامد حق شناس

اهدای مدال حامد حق شناس

حق شناس در خصوص کسب مدال برنز گفت: من برای مدال طلا به پاریس آمده بودم اما به "مت بوش" بریتانیایی باختم و از حضور در فینال بازماندم. من این تکواندوکار را پارسال با نتیجه ۲۴ بر یک شکست داده بودم اما شرایط فیزیکی‌ام این بار یاری نکرد و همین امر سبب شد به این حریف ببازم.  درست است که به مدال طلا نرسیدم اما مدیون خودم نشدم چون نهایت تلاش خودم را کردم و مدال برنز دستاوردم بود. به هر حال مدال پارالمپیک با ارزش است و من هم خوشحالم که به این موفقیت دست پیدا کرده‌ام. برای کسب مدال طلا به این رقابت‌ها آمده بودم و از توانایی کسب آن برخوردار بودم اما به هر حال این بازی‌ها تمام شده و پس از مدتی استراحت بر روی رقابت‌های آتی تمرکز می‌کنم. 

 

 

حامد حق شناس پاراتکواندو پاراآسیایی 2022

حامد حق شناس پاراتکواندو پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

 

حامد حق شناس پاراتکواندو پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

حامد حق شناس پاراتکواندو پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

 

دیدگاه تان را بنویسید