جماران

نتایج ورزشکاران ایران در روز سوم پارالمپیک پاریس 2024+ عکس

نتایج ورزشکاران ایران در روز سوم پارالمپیک پاریس را در این خبر بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ در روز سوم بازی های پارالمپیک پاریس 2024، ورزشکاران ایران در رشته های تکواندو، تیراندازی، گلبال، تیروکمان و دوومیدانی به مصاف رقبا رفتند.

پارادوومیدانی

امان الله پاپی در پرتاب نیزه کلاس F57 پارادوومیدانی به مصاف رقبا رفت و از کسب مدال بازماند. پاپی با رکورد 47 متر و 63 سانتی متر به کار خود پایان داد و چهارم شد.

محمد خالوندی که در سال های گذشته برای ایران در رقابت ها شرکت می کرد و مدال های مهمی را هم کسب کرده بود با رکورد 49.97 به مدال نقره رسید.
امان الله پاپی پرتاب نیزه پارادوومیدانی پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

پاراتیروکمان

فاطمه همتی در فینال پاراتیروکمان پارالمپیک پاریس با گیردی اوزنور از ترکیه دیدار کرد و با نتیجه 141 بر 144 باخت و نایب قهرمان شد.

او در نیمه نهایی مقابل پترسون رقیب نامدار بریتانیایی قرار گرفت  و 146-143 رقیبش را پشت سرگذاشت و فینالیست شد.

 در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات پاراتیراندازی با کمان پارالمپیک 2024 پاریس، مقابل یوئشان لین از چین با نتیجه 142-138 به برتری رسید و راهی یک‌چهارم شد. او در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «ژولیه  ریگالت» از فرانسه رفت و موفق شد ۱۴۳ بر ۱۴۰ برابر رقیب فرانسوی خود به برتری برسد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. 

پاراتیروکمان پارالمپیک پاریس 2024 فاطمه همتی

گلبال

دیدار تیم‌های ملی گلبال ایران و برزیل از گروه A بازی‌های پارالمپیک پاریس با تساوی دو تیم به پایان رسید.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود برزیل خاتمه یافت و در نیمه دوم با تعویض‌هایی که انجام شد روند تیم ملی تغییر کرد و در حالی که چند ثانیه به پایان بازی مانده بود میلاد سوری با پرتابی دقیق کار را به تساوی کشاند و این بازی در نهایت با تساوی ۷ بر ۷ به پایان رسید. گل‌های ایران در این دیدار را نعمت‌الله سرافراز (۴ گل) و میلاد سوری (۳ گل) به ثمر رساندند.

ایران روز گذشته در نخستین دیدار خود موفق شد با نتیجه ۱۲ بر ۸ فرانسه را شکست دهد.

ملی‌پوشان گلبال فردا یک‌شنبه در آخرین بازی مرحله گروهی با آمریکا دیدار می‌کنند. در گروه B مسابقات هم تیم‌های چین، ژاپن، مصر و اوکراین حضور دارند.

محمد پرنیا، حسن جعفری، نعمت‌الله سرافراز، میلاد سوری، مهدی عباسی  و محمدمهدی نفیسی ملی‌پوشان گلبال ایران در بازیهای پارالمپیک پاریس هستند. بهمن دوستی (سرمربی) و محمدکریم کولیوند (مربی) نیز کادر فنی تیم ملی را تشکیل می‌دهند.

گلبال ایران در بازی‌های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ غایب بود و پس از ۱۲ سال بار دیگر به صحنه این بازی‌ها بازگشته است. گلبال مردان ایران در پارالمپیک‌های ۱۹۸۸ سئول، ۲۰۰۸پکن، ۲۰۱۲لندن حضور داشته که در پکن در رده نهم و در لندن در رده پنجم قرار گرفت. مسابقات گلبال پارالمپیک با حضور مجموعا ۹۶ورزشکار در دو بخش مردان (۸ تیم) و زنان (۸ تیم)، از ۸ تا ۱۵ شهریور در سالن شش ورزشگاه ساوث پاریس (South Paris Arena) برگزار می‌شود.

تیم ملی گلبال ایران پارالمپیک پاریس 2024

 

پاراتیراندازی

در ادامه رقابت‌های پاراتیراندازی بازی‌های پارالمپیک پاریس، در مسابقات ماده تپانچه 10 متر P2 ایران 2 نماینده داشت و ساره جوانمردی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان رفتند. در این رقابت ساره جوانمردی با امتیاز 570 و نسرین شاهی با امتیاز 564 موفق به صعود به فینال رقابت‌ها شدند. با وجود صعود شاهی به فینال، او در تست تپانچه مردود و دیسکالیفه شد تا از جدول مسابقات حذف شود. این اتفاق برای تیرانداز لتونی نیز رخ داد.

جوانمردی در فینال مسابقات با عبور از سد حریف ترکیه ای با ثبت رکورد 236.8 قهرمان شد و اولین طلای کاروان ایران را کسب کرد.

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ پاراتیراندازی اهدای مدال ساره جوانمردی

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ پاراتیراندازی اهدای مدال ساره جوانمردی

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ پاراتیراندازی ساره جوانمردی

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ پاراتیراندازی ساره جوانمردی

نسیرین شاهی پاراتیراندازی پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

پاراتکواندو

در وزن +80 کیلوگرم کلاس K44 پاراتکواندو، حامد حق شناس با نتیجه 19 بر 16 مقابل لیو لودانگ از چین پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. حق شناس با مت بوش از بریتانیا دیدار کرد و 13-26 باخت و به رده بندی رفت. حق‌شناس در مبارزه رده‌بندی برابر حریف خود از قزاقستان 16-14 پیروز شد و به مدال برنز رسید.

در وزن 80- کیلوگرم علیرضا بخت در یک چهارم نهایی 7 بر 5 از سد نورلان دومبایف از قزاقستان عبور کرد و راهی نیمه نهایی شد. بخت برای فینالیست شدن با توشتمیروف ازبکستانی مبارزه کرد و او هم شکست 18-12 مقابل رقیب باید برای کسب مدال برنز رقابت کرد. او برای کسب برنز با نیکولا از صربستان دیدار کرد و 29 بر 6 به پیروزی رسید و مدال برنز را به دست آورد.

پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ پاراتکواندو علیرضا بخت

حامد حق شناس پاراتکواندو پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

حامد حق شناس پاراتکواندو پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

دیدگاه تان را بنویسید