جماران؛ بعد از ۱۶ سال

سونامی اینجاست؛ طلای سوم ایران در پاریس با غوغای آرین سلیمی

سلیمی در فینال تکواندو المپیک با پیروزی مقابل نماینده بریتانیا به مدال طلا رسید.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ در فینال وزن 80+ کیلوگرم تکواندو المپیک آرین سلیمی ملی پوش ایران به مصاف کدن کونینگهام نفر چهارم رنکینگ جهانی از بریتانیا رفت و با غلبه بر این رقیب طلای سوم کاروان ایران را کسب کرد.

در وقت اول کونینگهام 6 بر 3 به برتری رسید اما این سلیمی بود که راند بعدی را 9 بر یک برد. سلیمی در راند سوم مبارزه جذابی از خود به نمایش گذاشت و با پیروزی 6 بر 3 مقابل حریف مدال طلای المپیک را از آن خود کرد.

این مدال بعد از 16 سال برای ایران به دست آورد. آخرین طلای ایران در المپیک را هادی ساعی گرفته بود.

او در گام اول مقابل نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان قرار گرفت. نیکیتای 30 ساله دو نقره و یک برنز جهان را در کارنامه دارد. در وقت اول سلیمی ۸ بر ۲ به برتری رسید. در وقت دوم نیز او ۵ بر صفر پیروز شد تا با نتیجه ۲ بر صفر از سد این تکواندوکار بگذرد و حریف نماینده مکزیک در یک چهارم نهایی شود.

او برای صعود به نیمه نهایی با کارلوس سانسورس از مکزیک مبارزه کرد و وقت اول را 2- 2 به این حریف باخت. در وقت دوم سلیمی 6 بر 4 به برتری رسید. او در وقت سوم 12 بر صفر برنده و راهی دیدار نیمه نهایی شد.

سلیمی در نیمه نهایی به مصاف ایوان شاپینا از کرواسی رفت. آرین در وقت اول 12-5 مغلوب شاپینا نفر سوم جهان شد. در راند دوم که بسیار هیجان انگیز و نزدیک دنبال شد سلیمی 9 بر 8 برد. آرین در یک وقت سوم دست به کار بزرگی زد و 9 بر 3 به پیروزی رسید و فینالیست شد.

 

 

 

آرین سلیمی مجید افلاکی

آرین سلیمی مجید افلاکی

آرین سلیمی

آرین سلیمی مجید افلاکی

آرین سلیمی

آرین سلیمی

آرین سلیمی

آرین سلیمی

آرین سلیمی

آرین سلیمی

آرین سلیمی

دیدگاه تان را بنویسید