ایران ۳(۵)- ۳(۴) ازبکستان

صعود سخت فوتسال ایران به فینال آسیا!+عکس و ویدیوی گل ها

تیم ملی فوتسال ایران در یک دیدار سخت مقابل ازبکستان پیروز شد و به فینال آسیا رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا 2024، از ساعت 17:30 بین ایران و ازبکستان آغاز شد و نهایتا شاگردان شمسایی پس از تساوی 3 بر 3 در وقت های قانونی، با پیروزی 5 بر 4 در ضربات پنالتی راهی فینال شدند.

پیش از این در اولین بازی نیمه نهایی تایلند با پیروزی مقابل تاجیکستان راهی فینال شد.

تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی با پیروزی مقابل افغانستان، بحرین و کویت به یک چهارم نهایی رسید و در مرحله قبل نیز با برتری مقابل قرقیزستان به جمع 4 تیم برتر راه یافت. ازبکستان نیز با برد مقابل ویتنام، عراق، استرالیا و عربستان راهی نیمه نهایی شد.

ترکیب اولیه ایران: باقر محمدی، محمد حسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور، بهروز عظیمی.

گزارش بازی:

در دقایق ابتدایی بازی در حالی که ازبکستان شرایط بهتری داشت و چند حمله خطرناک روی دروازه ایران انجام داد، روی حمله ایران توسط آقاپور، مدافع ازبکستان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا ایران 1 بر 0 پیش بیفتد. در ادامه بازی با همین روند پیش رفت تا اینکه در دقیقه 13 ازبکستان موفق شد روی یک ضربه ایستگاهی و اشتباه دروازه بان ایران، توسط ژورائف بازی را مساوی کند. بازی با همین روند ادامه داشت و هر دو تیم موقعیت های نصفه و نیمه ای داشتند اما توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا اینکه در فاصله 2 دقیقه تا پایان نیمه نخست احمد ضیانوف گل دوم ازبک ها را به ثمر رساند. در نیمه دوم شاگردان شمسایی بازی را هجومی تر آغاز کردند و 4 دقیقه بعد از آغاز نیمه، روی ضربه اولادقباد، ضیانوف با گل به خودی دروازه ازبک ها را باز کرد تا بازی بار دیگر مساوی شد. در ادامه بازیکنان ایران سعی کردند نبض بازی را در اختیار بگیرند تا نهایتا بهروز عظیمی موفق شد روی یک کار تیمی گل سوم ایران با به ثمر برساند. در حالی که جریان بازی به نفع ایران بود و بازیکنان این تیم شانس های خوبی برای گلزنی داشتند، بار دیگر روی اشتباهات فردی و شکاف در خط دفاع ایران، ازبکستان با گل احمد ضیانوف بار دیگر بازی را به تساوی کشاند. در نهایت در پایان وقت های قانونی بازی مساوی شد تا کار به وقت های اضافه کشیده شود. در آغاز وقت اضافه اول، ایران صاحب ضربه از روی نقطه دوم پنالتی شد که شوت آقاپور توسط دروازه بان رقیب مهار شد. در نهایت در پایان وقت های اضافه بازی با همان تساوی 3 بر 3 تمام شد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

گل سوم ازبکستان توسط ضیانوف

گل سوم ایران توسط عظیمی

گل دوم ایران با گل به خودی ضیانوف

گل دوم ازبکستان توسط ضیانوف

گل اول ازبکستان توسط ژورائف

گل اول ایران با گل به خودی عادل اف

ضربات پنالتی

وحید شمسایی

تیم ملی فوتسال ایران

تیم ملی فوتسال ایران

مرحله نیمه نهایی

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت

تایلند

3(6) 3(5) تاجیکستان جمعه 7اردیبهشت 1403 14:30
ازبکستان 3(4) 3(5) ایران جمعه 7اردیبهشت 1403 17:30

دیدگاه تان را بنویسید