یادداشت جی پلاس؛

برای این الماس های نوجوان از حالا برنامه ریزی کنید

تیم فوتبال نوجوانان ایران توانست جواز حضور در جام جهانی 2023 را کسب کند اما برای موفقیت در این رقابت ها، مسیر سختی در پیش است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ عرفان حاج بابایی؛ فدراسیون فوتبال و کادرفنی تیم زیر 17 ساله های ایران حالا در معرض یک انتخاب مهم هستند. انتخابی از این جنس که تیم نوجوانان ایران صرفا فقط قرار است یک شرکت کننده معمولی در مسابقات جام جهانی 2023 اندونزی باشد و یا این که قرار است مثل جام جهانی 2017 دست به کار بزرگی بزند و خودش را به جمع هشت تیم برتر جهان برساند.

تیم زیر 17 ساله های ایران با هدایت حسین عبدی توانست با ارائه نمایش هایی قابل قبول در دور گروهی و مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، جواز حضور در بازی های جام جهانی را به دست بیاورد. اتفاقی که بسیار ارزشمند است و باید از این کادرفنی و بازیکنان با استعدادش قدردانی کرد. این دستاورد وقتی مهم می شود که بخاطر بیاوریم همین چند ماه پیش تیم زیر 20 ساله های ایران نتوانست خود را به جمع 4 تیم برتر آسیا برساند و از حضور در جام جهانی محروم ماند.

با این حال عملکرد تیم ایران در نیمه نهایی مقابل ژاپن، این نکته را یادآوری کرد که برای بازی مقابل تیم های بزرگ و باکیفیت آسیا و جهان، سطح فعلی تیم نوجوانان کافی نیست. این سطح برای غلبه بر تیم هایی نظیر افغانستان، کره جنوبی و یمن کافی بود اما ژاپنی که حالا با برنامه ریزی خوب خود تنه به تنه کشورهای قدرتمند جهان می زند، با اختلاف از تیم ما بهتر است. تیمی که اگر همه چیز درست و روی حساب و کتاب پیش برود، باید طی سال های آینده استخوان بندی تیم ملی بزرگسالان ما را تشکیل دهد و چه خوب است اگر از همین الان تا زمان برگزاری جام جهانی زیر 17 ساله ها در آبان 1402، با یک برنامه ریزی درست و حساب شده، تیم نوجوانان سطح خود را از لحاظ فنی و بدنی و ذهنی افزایش دهد و بتواند جام جهانی موفقی را پشت سر بگذارد. در غیر این صورت، اگر حضور در جام جهانی نوجوانان با یک سر خوردگی و ناکامی برای فوتبال ایران همراه باشد، این مسئله می تواند آینده فوتبال ایران را هم تحت تاثیر خود قرار دهد.

دیدگاه تان را بنویسید