کارشناسی داوری استقلال و گل گهرسیرجان| پنالتی آبی ها درست بود؟!

کارشناسان داوری درباره صحنه جنجالی و پنالتی مشکوک استقلال مقابل گل گهر سیرجان نظر دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد ریاحی کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص صحنه پنالتی جنجالی دیدار استقلال و گل گهر به خبرورزشی گفت: به نظر من مهاجم استقلال بین دو تا بازیکن گل گهر پرس شد ولی این پرس هیچ خطایی صورت نگرفت و یک حرکت فوتبالی بین بازیکنان بود که داور می‌توانست پنالتی اعلام نکند.  در چنین مواقعی معمولاً داوران پنالتی نمی گیرند و ادامه بازی بهترین تصمیم است ولی موعود بنیادی فر با این تصمیمش بازی را جنجالی کرد تا تصمیم عجیبی را اتخاذ کند. 

ابراهیم میرزابیگی درباره قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و گل‌گهر سیرجان به تسنیم گفت: داور مسابقه روز پُراشتباهی داشت و تعدادی از خطاهایی را که در زمین رخ داد، اعلام نکرد. البته گل تیم گل‌گهر اصلاً آفساید نبود و کمک داور در این صحنه عملکرد خوبی داشت.

وی در مورد بحث‌برانگیزترین صحنه مسابقه یعنی اعلام پنالتی به سود استقلال به خطا روی رضا میرزایی در دقیقه 6+90 تصریح کرد: مدافع گل‌گهر با دست خود، از نفوذ بازیکن استقلال جلوگیری کرد. او به رضا میرزایی تنه زد و اعلام این پنالتی درست بود. همچنین در دقیقه 83، توپ به دست بازیکن گل‌گهر سیرجان برخورد کرد که دستان او بسته بود و نباید پنالتی اعلام می‌شد.

حیدر سلیمانی نیز درباره این صحنه گفت: خطای پنالتی رخ نداد. مدافع توپ را زد و چنین برخوردهایی در فوتبال طبیعی است اما بازیکن استقلال با زرنگی از داور پنالتی گرفت

نوذر رودنیل درباره تصمیم بنیادی فر گفت: وقتی بازیکنی می‌خواهد از بین دو بازیکن دیگر عبور کند، طرفین را هل می‌دهد. در این صحنه هم خطایی رخ نداد و داور به اشتباه پنالتی گرفت

 

دیدگاه تان را بنویسید