فصل دوم «طوبی» ساخته می‌شود؟

بازیگر نقش فخرالدین گفت: اگر توفیق نصیبمان شود و خستگی از تن آقایان حسینی، سلطانی و امیرجهانی در رفته باشد، شاید فصل دوم «طوبی» ساخته شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ امین زندگانی، بازیگر نقش فخرالدین در سریال «طوبی» در ویژه برنامه «مهرمحمد» شبکه یک سیما درباره این سریال که برداشتی آزاد از کتاب «اربعین طوبی» است، گفت: من دیشب در سریال «طوبی» کشته شدم، ولی در برنامه شما به یُمن این روز مبارک زنده شدم. 

زندگانی ادامه داد: به گفته سید حسین امیرجهانی، فیلمنامه‌نویس فقط ۱۰ درصد داستان اقتباس کامل از کتاب «اربعین طوبی» است و سایر حواشی و داستان ناشی از خلاقیت فیلمنامه‌نویس بوده است. کتاب «اربعین طوبی» کتاب بی‌نظیری است. من متاسفم که دیر متوجه این رمان شدم و نتوانستم قبل از «طوبی» کتاب را مطالعه کنم و چقدر خوشحالم که سریال باعث شد اقبال به کتاب بیشتر از قبل بشود و تیراژ کتاب بالا برود. من به عنوان نماینده تیمم اینجا حضور دارم. گروهی که ۱۰ ماه عاشقانه کنارهم بود و خاطرات تلخ و شیرینی را پشت صحنه سپری کرد. 

بازیگر سریال «طوبی» با بیان اینکه من به تمام بازیگران سریال بخصوص خانم شبنم قربانی خداقوت عرض می‌کنم، خاطرنشان کرد: او در این نقش بی‌نظیر ظاهر شد. سال گذشته در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین دریافت کرد و امسال در «طوبی» خوش درخشید. خانم قربانی با وجود اینکه بچه کوچک در منزل داشت، ولی روزهای طولانی مشغول پروژه بود. یکی از ویژگی‌های سریال «طوبی» این بود که در سردترین و گرم‌ترین روزهای سال مشغول فیلمبرداری بودیم.

وی به تشریح سریال «طوبی» پرداخت و افزود: «طوبی» حکایت خانواده‌ای در تهران است، که طی یک حادثه وارد مسیر سیاسی می‌شوند و مربوط به مبارزان انقلاب است. بدین ترتیب، اسامی لیست مبارزان انقلابی که در یک کیف قرار دارد، به دست پدر «طوبی» می‌رسد. این موضوع آغازگر یکسری اتفاقات است. فخرالدین که مامور شده از نجف وارد تهران شود و کیف را به نجف برساند، با «طوبی» برخورد می‌کند. به دلیل کشته شدن پدر «طوبی» مرگ پدر این خانواده به گردن فخرالدین می‌افتد. داستان ادامه می‌یابد، تا دختر این خانواده به ناچار مجبور به مهاجرت به سمت عراق می‌شود.

زندگانی ادامه داد: به مرور در طول سریال برای تماشاگران و «طوبی» مشخص می‌شود که فخرالدین در کشته شدن پدرش مقصر نیست. او در طول اقامتش در عراق به شناختی از فخرالدین می‌رسد. او هم سفر معنوی‌اش را در عراق آغاز می‌کند، هم سفر زندگی‌اش را با فخرالدین شروع می‌کند. در طول داستان کینه‌ها و اتهام‌های قبلی منجر به وقوع مشکلاتی می‌شود. ما در اواسط سریال وارد جنگ ایران و عراق شدیم. از آنجایی که فخرالدین ایرانی‌الاصل و متولد عراق است و همسرش ایرانی است، از سوی حزب بعث مشکلاتی برایش پیش می‌آید. اما فخرالدین همچنان به فعالیت‌هایش به نفع ایران ادامه می‌دهد.

طوبی

به گفته بازیگر نقش فخرالدین، تا زمانی می‌رسد که یکی از دو فرزند این خانواده در مهاجرت‌های قاچاقی به سمت ایران گم می‌شود و مشکلات خانواده شروع می‌شود. تا اینجای داستان سروکله آن مامور ساواکی که «طوبی» و فخرالدین بخاطر قتلش مجبور به فرار شده بودند، پیدا می‌شود. او متوجه می‌شود این خانواده فرزندی در اردوگاه اسرا دارد، که هنوز در این فصل به آن نپرداختیم. ان‌شاء‌الله اگر سریال «طوبی ۲» ساخته شود، این داستان باز خواهد شد. 

طوبی

وی خبر داد که اگر توفیق نصیبمان شود و خستگی از تن آقایان حسینی، سلطانی و امیرجهانی در رفته باشد، شاید فصل دوم «طوبی» ساخته شود. فکر می‌کنم این سریال ظرفیت فصل دوم را داشته باشد. 

دیدگاه تان را بنویسید