به گزارش ایرنا رسول منعم روز سه شنبه در نشست اعضای هیات ورزش های همگانی منطقه هفت کشور اظهار داشت: در این بین ورزش همگانی نقش بسیار مهمی در توسعه ورزش این استان دارد و هم اکنون بیش از 20 هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های همگانی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: البته هم اکنون 76 هزار ورزشکار سازمان یافته در همدان فعالیت دارند که با رشد 18 درصدی مواجه هستیم و در مجموع پنج درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه ورزشی هستند.
منعم بیان کرد: امروزه دغدغه ای در توسعه ورزش های همگانی همدان نداریم و از عملکرد هیات همگانی این استان رضایت کامل داریم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای سند تحول توسعه ورزش همگانی دستاوردی نادر برای ورزش کشور است گفت: در همین راستا اقدام های موثری را در سطح استان همدان انجام داده ایم.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون فضاهای ورزش استان همدان در ساعات اولیه صبح به صورت رایگان در اختیار ورزش های همگانی قرار دارند.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: توسعه ورزش کارکنان نیز از دیگر برنامه های مهم اجرایی در توسعه ورزش همگانی است که به صورت مستمر در حال انجام است.
رئیس کمیته تحول و مشاوره راهبردی فدراسیون ورزش های همگانی نیز در این نشست گفت: امروزه بسیاری از کشورهای موفق در ورزش قهرمانی ابتدا در ورزش همگانی هدفگذاری داشته اند.
مجتبی اصلانی افزود: در مطالعه صورت گرفته پیرامون عملکرد موفقیت آمیز ورزش کشورهای فنلاند، چین، روسیه، استرالیا، آلمان، نیوزیلند به این نتیجه رسیدیم که افتخارآفرینی آنها در ورزش های قهرمانی به واسطه برنامه ریزی و توسعه ورزش همگانی بوده است.
وی بیان کرد: 90 طرح در توسعه ورزش همگانی تهیه شده و اکنون در قالب سند تحول در مرحله اجرا است که به طور حتم انقلاب فرهنگی در ورزش همگانی ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: افق برنامه های سند تحول ورزش همگانی افزایش 50 درصد جمعیت کشور در عرصه ورزش است که باید تا سال 1404 شمسی تحقق یابد.
اصلانی، ارتقا سلامت، بهزیستی و رفاه از طریق افزایش شرکت عموم مردم در ورزش همگانی و فعالیت های بدنی و نیز کسب جایگاهی مناسب در بین کشورهای جهان را از اهداف این سند دانست.
وی، احیای فلسفه نهضت ورزش همگانی مبتنی بر راهبرد ترویج سبک جدید زندگی متکی بر ورزش، توسعه کمی و کیفی همگانی، اصلاح بهبود ساختار ملی ورزش و گسترش مشارکت نهادهای مختلف از دیگر اهداف این سند است.
نشست اعضای هیات ورزش های همگانی منطقه هفت کشور هم اینک به میزبانی شهر همدان در جریان است.
استان همدان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.