به گزارش ایرنا، محمد ناصر نیکبخت روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از آزادگان استان به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن افزود: ایران در هیچ زمانی تسلیم هیچ کشوری نشد و مقتدرانه دفاع کرد.
وی با بیان اینکه امروز کشور درگیر جنگ اقتصادی است و در این شرایط همه باید کمک کنیم تا از این مرحله بگذریم چرا که نیاز امروز کشور همدلی، هماهنگی و وحدت است ادامه داد: ایران همیشه مشکلات، گردنه ها و مسائل زیادی داشته و همه را با آبرومندی و اقتدار پشت سرگذاشته است.
نیکبخت اظهار داشت: همه ما همیشه مدیون شهدای بزرگوار و رشادت های آزادگان، ایثارگران و خانواده های آنها هستیم.
استاندار همدان گفت: آزادگان امید بازگشت نداشتند، در اسارت نبریدند و هنر آنها تنها در جبهه نبود و اینها ارزش است و کارشان همیشه در تاریخ ایران ماندگار است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز با بیان اینکه آزادگان در طول دوران دفاع مقدس با تمام توان در جبهه ها حماسه آفریدند ادامه داد: بیشتر آنها با جسم مجروح به اسارت دشمن درآمدند و در مدتی که در چنگال رژیم بعثی بودند از حیثیت، ابرو ، عزت و سربلندی انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب و ولایت فقیه دفاع جانانه داشتند.
ناصر عارف گفت: آزادگان سفیران سرافراز و حافظ ارزش های انقلاب اسلامی در میان دشمنان بودند و با صبر و بردباری انقلاب را یاری کردند و پس از بازگشت از اسارت نیز آرام نبودند و در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کردند.
وی با تاکید بر اینکه ایثارگری آزادگان همچنان تداوم دارد گفت: فرهنگ سلحشوری و از جان گذشتگی آزادگان در دفاع از دین و وطن ارزشمند است و آنها همیشه تاریخ باید مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند.
به گفته وی استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 39 آزاده را تقدیم انقلاب کرده است که اکنون از این تعداد 943 نفر در استان همدان زندگی می کنند و بقیه به دلایل شهادت و مهاجرت از بین ما رفته اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با تشریح برنامه های سالروز ورود آزادگان در این استان گفت: بیش از 100 عنوان برنامه به این مناسبت در سطح استان اجرا می شود.
عارف افزود: تجلیل از آزادگان ، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و همایش پیاده روی از جمله مهمترین این برنامه ها برای سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است.
26 مرداد ماه آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.