گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت وگو با جماران؛

آیت الله بنی طبا: سید حسن نصرالله سپر بلای جهان اسلام شد

جناب آقای حسن نصرالله مرد مقاومی بود. ایشان از طلبه‌های قم بود؛ در مدرسه حجتیه درس می‌خواند. به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی مسلط بود و به این سه زبان کاملاً فصیح صحبت می‌کرد. با کار و تلاش‌هایی که کرد، جبهه مقاومت را خیلی تقویت کرد. اگرچه شهادت ایشان ضربه‌ای بزرگی بود و ما هم ناراحت، سیاه‌پوش و عزادار ایشان شده‌ایم، ولی افرادی را که تربیت کردند و تشکیلاتی را که ایجاد کردند، آنقدر قوی است که اسرائیل حریف‌شان نمی‌شود.

پایگاه خبری جماران: یکی از شاگردان امام خمینی گفت: تنها کسی که مقابل اسرائیل محکم و قرص ایستاد، سید حسن نصرالله بود.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با آیت‌الله سید رضا بنی‌طبا در خصوص شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در پی می آید:

 

دوست داریم نظرتان را درباره شخصیت شهید سید حسن نصرالله بدانیم.

جناب آقای حسن نصرالله مرد مقاومی بود. ایشان از طلبه‌های قم بود؛ در مدرسه حجتیه درس می‌خواند. به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی مسلط بود و به این سه زبان کاملاً فصیح صحبت می‌کرد. با کار و تلاش‌هایی که کرد، جبهه مقاومت را خیلی تقویت کرد. اگرچه شهادت ایشان ضربه‌ای بزرگی بود و ما هم ناراحت، سیاه‌پوش و عزادار ایشان شده‌ایم، ولی افرادی را که تربیت کردند و تشکیلاتی را که ایجاد کردند، آنقدر قوی است که اسرائیل حریف‌شان نمی‌شود. ایشان افراد زیادی را تربیت کردند و تجهیزات سلاح‌های زیادی برای تشکیلات‌شان فراهم کردند. سلاح‌های‌شان زیر یک کوه در بعلبک لبنان است.

علی‌ای‌حال، ایشان بسیار مرد بزرگ، عالم و فقیه بود. هرچه مردان خوب داشتند، ایشان همه صفات آنها را داشتند؛ عجب نداشت، تکبر نداشت، خودخواه نبود، منیت نداشت و خیلی هم به امام و مقام معظم رهبری علاقه داشت.

اسرائیل با این کارش واقعاً گور خودش را کنده است. چند شب قبل هم دیدید که ایران نزدیک 200 موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرد که 190 موشک آن کار کرده است. همین امروز هم لبنان باز اسرائیل را زده است. اسرائیل یک غده سرطانی است که باید ریشه‌کن بشود و می‌شود. آمریکا هم که به اینها سلاح می‌دهد، دیگر فاتحه‌اش خوانده شده است.

 

شما سید حسن نصرالله را وقتی‌که در قم بود دیده بودید؟

 بله.

 

با هم ارتباطی داشتید؟ اگر نکته‌ای یا خاطره‌ای هم از ایشان دارید، بفرمایید.

خاطره که نه؛ چون ما در حدی نبودیم که خاطره از ایشان داشته باشیم؛ ایشان بزرگ بود. اخیراً به ما خبر دادند که یک‌دفعه به طور محرمانه به قم در منزل آقای شهرستانی آمده بودند.

به‌هرحال، ایشان مرد بزرگی بود و خیلی خدمت کرد. واقعاً باید گفت، تنها کسی که مقابل اسرائیل محکم و قرص ایستاد، سید حسن نصرالله بود.

 

و همچنین ایشان سپر بلای ایران و تقریباً کل جهان اسلام شد.

بله؛ سپر بلای جهان اسلام شد؛ مرد بزرگی بود. رحمت‌الله علیه.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.