سید اسکندر صیدایی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان بیان کرد: در طرح شورای عالی هماهنگی اقتصادی، تمامی ساز و کارهای واگذاری طرح های دولت به بخش خصوصی دیده شده است.
وی قیمت گذاری با 80 درصد تخفیف، معافیت 10 ساله از پرداخت مالیات، حمایت دستگاه قضایی و نظارتی از تصمیم های اتخاذ شده، اجازه تغییر کاربری، پرداخت تسهیلات طولانی مدت با 80 درصد تخفیف و با کارشناسی معقول را از مزایای واگذاری طرح به بخش خصوصی عنوان کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان افزود: با توجه به اینکه سیاست دولت واگذاری بخش زیادی از طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی است تمامی این طرح ها احصا شدند.
صیدایی با بیان اینکه یک هزار طرح در همدان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را داشتند اضافه کرد: بیشتر این طرح ها، پروژه های بزرگ از جمله سد را شامل می شود.
وی گفت: با تصویب مجلس، شورای برنامه ریزی و توسعه استان اجازه دارد که حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه اختصاص یافته به امور پژوهشی و فناوری را با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان از سرجمع اعتبارات هزینه ای استان کسر کند.
رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان همدان افزود: این موضوع در کارگروه پژوهش و فناوری بررسی و کمیته تخصصی برای بررسی این موضوع این پیش بینی شد.
صیدایی اضافه کرد: این کارگروه اولویت های پژوهشی ارایه شده را بررسی و هفت اولویت شامل اشتغال و کارآفرینی، گردشگری، ارایه مدل بومی اشتغالزایی در روستاها، آب های زیرزمینی و شناسایی عوامل موثر در کاهش تمایل همدانی ها به سرمایه گذاری در همدان مورد تایید قرار گرفت.
وی اظهار داشت: از حیث بنیان های نظری برای توسعه استان ، داشتن برنامه محوری، پشتوانه آمایش، امنیت و مدیران با تجربه لازم است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز گفت: با توجه به ضرورت افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی برنامه هایی نظیر مسدود سازی 2 هزار و 500حلقه چاه فاقد مجوز صورت گرفت.
منصور رضوانی جلال درباره سرشاخه کاری بیان کرد: با توجه به سرمای شدید سال 94 و آسیب 80 درصد به 50 درصد از درختان گردو راهکاری برای دیر گل دادن گردو اندیشیده شد.
وی توضیح داد: گل دادن درخت گردو با سرشاخه کاری از فروردین به اردیبهشت ماه منتقل شد تا درختان در سرمای فروردین شکوفه ندهند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: برای آموزش باغداران از مربیان باتجربه از جمله اساتیدی از کشور ترکیه بهره گرفته شد.
وی ادامه داد: برای کاهش خسارت ناشی از سرما زدگی به باغ های گردو علاوه بر آموزش و فرهنگسازی، یک زنجیره شامل باغ مادری پیش بینی شد تا با پرورش نهال های پیوندی بتوان به هدف پیش بینی شده دست یافت.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران همدان نیز گفت: با توجه به تنوع کاری بنیاد شهید به ویژه در حوزه فرهنگی نمی توان فعالیت های این مجموعه را سامانه طراحی شده ثبت کرد.
ناصر عارف اضافه کرد: این موضوع در قالب نامه ای به دیوان محاسبات همدان اطلاع رسانی شد اما تاکنون پاسخی دریافت نشده است.
وی تاکید کرد: برخی از فعالیت های بنیاد شهید از جمله ثبت وصیت نامه شهدا و ثبت خاطرات شهدا از روی عشق و علاقه صورت می گیرد و نمی توان آن را در سامانه ثبت کرد.
2087/7526
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.