رضا زمانی روز سه شنبه در دهمین نشست اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان همدان بیان کرد: امسال در حوزه اقدامات آموزشی برای موتورسواران با همکاری شهرداری، پلیس راهور و دیگر نهادها اقدام به نصب بیلیورد و توزیع کتابچه آموزشی، بروشور، تراکت، پمفلت و تهیه برنامه آموزشی در رادیو و تلویزیون شده است.
وی برگزاری 11 همایش موتورسواران قانونمند، واگذاری یک هزار و 170 کلاه ایمنی رایگان و ارسال پیامک آموزشی با موضوع ایمنی موتورسیکلت را از دیگر اقدام های صورت گرفته در سال جاری برشمرد.
معاون عمرانی فرماندار همدان اظهارکرد: 29 مانع فیزیکی با هدف جلوگیری از ورود موتورسیکلت به پیاده روها ایجاد شده همچنین 450 دستگاه پیک موتوری ساماندهی شدند.
زمانی گفت: امسال 72 تن در سوانح رانندگی شهرستان همدان فوت و یک هزار و 566 نفر مجروح شدند که 28 تن از جانباختگان موتور سوار بودند.
معاون فرماندار همدان ادامه داد: چهار عابر پیاده به خاطر برخورد موتورسیکلت جان باختند و 296 عابر نیز در این زمینه مجروح و مصدوم شدند.
زمانی اضافه کرد: در راستای ساماندهی کامیون های حمل مصالح ساختمانی مستقر در میدان امام حسن(ع) شهر همدان، از طریق نصب بنر اطلاع رسانی لازم برای هدایت کامیون ها به محل های پیش بینی شده صورت گرفته است.
وی تعیین مکان 18 دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف در شهر همدان را از دیگر مصوبات شورای ترافیک شهرستان اعلام کرد که با جانمایی دوربین ها در نقشه شهر همدان در حال حاضر دوربین نظارتی ثبت تخلف نصب یا در حال راه اندازی هستند.
معاون فرماندار همدان گفت: انسداد بریدگی روستای مهدی آباد و پادگان قهرمان مصوب شده است به زودی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اجرا می شود.
زمانی افزود: در راستای ساماندهی ورودی های شهر همدان، در طرح تفصیلی تجدید نظر و معبر ورودی همدان از سمت ملایر از 12 به 15 متر تعریض شد.
وی ادامه داد: به دنبال تبدیل خیابان های بوعلی و اکباتان و میدان امام خمینی(ره) به پیاده راه سه رویکرد برای تسهیل در آمد و شد و تردد خودروها بررسی شد.
معاون عمرانی فرماندار همدان اضافه کرد: پس از بررسی طرح های پیشنهادی، شهرداری برای ساماندهی تردد اتوبوس ها و تسهیل در آمد و شد عابران پیاده، اقدام به منفک سازی خطوط تاکسی و اتوبوس کرد.
وی توضیح داد: برای تاکسی ها به فاصله 100 متر مانده به پایان مسیر در هر خیابان بریدگی برای برگشت پیش بینی شد و اتوبوس ها تا انتهای مسیر خیابان و بدون ورود به حریم میدان مرکزی تردد کرده سپس بازمی گردند.
به گزارش ایرنا معاون فرماندار همدان اضافه کرد: به منظور تامین ایمنی تردد شهروندان می طلبد جداسازی و ایجاد جداره سبز در محل دور زدن اتوبوس ها در نظر گرفته شود.
زمانی نوسازی حدود یک هزار دستگاه تاکسی، انعقاد قرارداد برای خرید 15 دستگاه اتوبوس و بازسازی 20 دستگاه اتوبوس را از دیگر فعالیت های صورت گرفته برای ساماندهی عبور و مرور در شهر همدان دانست.
معاون فرماندار همدان بیان کرد: اجرای پارک حاشیه ای در 23 معبر انجام شده و برای استفاده عمومی از معابر، مناسب سازی اماکن، اصلاح هندسی معابر برای تردد معلولان، نصب مکان های ویلچر رو برای عبور معلولان نیز در نظر گرفته شده است.
زمانی افزود: در راستای آرام سازی ترافیکی 30 عدد سرعت گیر در سطح شهر نصب شده و 6 پاساژ پیاده احداث، 255 دستگاه چراغ های هشدار دهنده نصب و یک پل عابر پیاده احداث شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای ارایه شده در سال جاری، 10 هزار و 779 دستگاه موتور سیکلت به علت انجام تخلف توقیف و راهی پارکینگ شدند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.