به گزارش ایرنا ناصر عارف در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه همدان با تاکید بر توجه جدی به جایگاه والای شهدای گرانقدر و معرفی آنها به نسل جوان گفت: تاکنون بیش از 150 هزار سند، عکس، وصیت نامه، نوار، صوت، تصویر و دل نوشته شهیدان استان همدان جمع آوری شده است.
وی با قدردانی از حمایت های استاندار همدان در انتشارمجموعه کتاب های وصیت شهدای والامقام همدان اظهار کرد: این وصیت نامه ها باید الگوی نسل جوان قرار بگیرد.
وی اجرای برنامه هایی همچون برگزاری یادواره های مردمی از شهدای مناطق مختلف، نامگذاری کوچه و خیابان ها به نام شهدا، ساماندهی گلزار شهدا، روایتگری نویسنده ها در مراسم های مختلف پیرامون ارزش و جایگاه شهیدان و برگزاری کنگره های مختلف در وصف و جایگاه شهیدان را خواستار شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و 300 فرزند شهید و جانباز در استان جویای کار هستند بیان کرد: ایثارگران ما از حداقل خدمات برخوردارند و تکریم آنها وظیفه عمومی است چرا که امنیت و آسایش امروز خانواده های ما مرهون رشادت و جانفشانی شهدا و ایثارگران است.
عارف اضافه کرد: استان همدان در حال حاضر 3 درصد ایثارگران کشور را در اختیار دارد که به نسبت جمعیت استان نشان می دهد که همدان یکی از استان های موثر در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بوده است.
عارف بیان کرد: استان همدان دارای هشت هزار شهید گلگون کفن و 17 هزار و 400 جانباز است که اکنون با صدمات ناشی از دوران جنگ دست و پنجه نرم می کنند.
وی تعداد اسرای آزاد شده همدانی از جنگ تحمیلی را یک هزار تن دانست و گفت: این آمارها نشان از انقلابی بودن مردم همدان و میزان پیروی و وفاداری آنها نسبت به ولایت فقیه دارد.
استان همدان هشت هزار شهید، 464 شهید مفقود الجسد، 17 هزار و 300 جانباز و یک هزار و 49 آزاده سرافراز از دوران هشت سال دفاع مقدس به یادگار دارد.
7520/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.