سردار بخشعلی کامرانی صالح روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال اطلاع از تصرف 169 هزار و 665 مترمربع از اراضی ملی در کبودرآهنگ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی به عمل آمده مشخص شد پنج تن بدون هیچ گونه سند و مدرکی مبنی بر مالکیت، اراضی ملی را تصرف کرده اند.
فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: با طرح شکایت از سوی اداره کل منابع طبیعی و با هماهنگی قضائی، اراضی از تصرف متخلفان خارج شد.
سردار کامرانی صالح ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده را بیش از سه میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
وی پیشتر در دیداری با مدیرکل منابع طبیعی استان همدان بر استفاده از تجهیزات نوین و پیشرفته برای پیشگیری از دست اندازی زمین خواران به انفال تاکید کرده بود.
فرمانده انتظامی استان همدان در این دیدار که اواسط مهر امسال انجام شد، افزود: باید با استفاده از امکانات به روز و بهره مندی از سیستم آی.تی، الکترونیک و منیتورینگ از تصرف غیرقانونی منابع طبیعی جلوگیری کرد.
وی اضافه کرد: منابع طبیعی و نیروی انتظامی باید در 2 حوزه بازگرداندن اراضی تصرف شده به دولت و جلوگیری از دست اندازی به منابع طبیعی با بهره گیری از شیوه های نوین و کارآمد تلاش مضاعف داشته باشند.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: برخورد با زمین خواری و ممانعت از تصرفات افراد فرصت طلب و تخریب کنندگان اراضی ملی از ماموریت های مهم و حساس نیروی انتظامی و منابع طبیعی است.
سردار کامرانی صالح بیان کرد: به طور حتم غفلت از حفظ منابع طبیعی آثار جبران ناپذیری از جمله بحران های زیست محیطی را به همراه دارد.
به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، 718 هکتار از اراضی ملی این استان در تصرف افراد سودجو قرار دارد.
سرهنگ بهرام رسولی افزود: امسال تا پایان آبان 314 پرونده قضایی مختومه شده که نتیجه آن رفع تصرف 413 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان از دست متصرفان و بازگرداندن به دولت بوده است.
وسعت اراضی منابع طبیعی همدان 905 هزار هکتار معادل 47 درصد مساحت این استان است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.