منصور رضوانی جلال عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی همدان با حضور معاون وزیر افزود: 100 هکتار گلخانه فعال و بیش از 50 هکتار نیز در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه در سه حوزه حفظ ، تداوم و پایداری تولید باید اقداماتی انجام شود افزود: استان همدان با بحران شدید آب مواجه است و منابع زیرزمینی محدود شده است که در این راستا حدود سه هزار حلقه چاه آب مسدود شده و برای تمدید پروانه‌های چاه نیز تعدیل هایی انجام شد.
رضوانی جلال عنوان کرد: برای حفظ تولید در استان همدان کشت‌های نشایی برای محصولات سیب زمینی ،هندوانه، چغندرقند و چند محصول دیگر انجام شده است تا از حداقل آب محصولات با دوام تری داشته باشیم و در همدان بیش از 2 هزار هکتار کشت نشائی اجرا شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کشت نشاء در محصول هندوانه پیش بینی شده است افزود: کشت نشائی در گلخانه انجام و به مزرعه منتقل می شود ضمن اینکه برای محصولات استراتژیک چون ذرت و چغندر قند نیز از این شیوه استفاده می‌شود.
رضوانی جلال با بیان اینکه تعداد 29 نفر در استان همدان جزء بهره برداران نمونه انتخاب شدند ضمن اینکه کشاورزان نمونه کشور قهرمانان ملی تولید محسوب می شوند افزود: هفت نفر از فعالان بخش کشاورزی استان همدان برتر ملی نیز هستند.
استان همدان یک هزار و 950 هکتار وسعت دارد که 46 درصد آن منابع طبیعی ، 33 درصد اراضی زراعی ، 3.7 درصد باغ ها و حدود 13.1 درصد آن نیز آیش است.
استان همدان در بخش کشاورزی یکصد هزار و 422 بهره بردار دارد که با داشتن 26 درصد اشتغال استان، سالانه حدود 4.55 میلیون تن محصول کشاورزی را تولید می کند.
29 نفر از فعالان و برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان همدان عصر چهارشنبه در مراسمی با حضور معاون باغداری وزارت جهاد کشاورزی تجلیل شدند.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.