سید احمد توصیفیان روز چهارشنبه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: تعهد اشتغال استان همدان در سال جاری 19 هزار 980 شغل است و از این تعداد اشتغال ایجاد شده 13 هزار و 234 نفر در سامانه رصد ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سال 95 نرخ بیکاری در استان همدان 9.5 درصد بود ادامه داد: در نیمه نخست امسال این عدد به 9.3 درصد کاهش یافت و استان همدان پس از استان‌های مرکزی و سمنان در رتبه سوم کشور قرار دارد.
مدیرکل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: علاوه بر تسهیلات رونق تولید که بالغ‌ بر 6 هزار میلیارد ریال است و یک هزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی نیز برای استان در نظر گرفته شده است.
توصیفیان ادامه داد: در بخش اشتغال فراگیر نیز سه هزار و 400 میلیارد ریال و اشتغال روستایی یک هزار و 360 میلیارد ریال برای استان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: تاکنون 597 طرح اشتغالزا مصوب و سه هزار و 760 میلیارد ریال برای این تعداد طرح در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه پرداخت باید از سامانه کارا باشد.
رئیس جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: احداث 200 هزار تن سردخانه در استان همدان در حال انجام است و همدان به عنوان بارانداز محصولات کشاورزی مطرح شده است.
منصور رضوانی جلال اظهار کرد: در راستای تجهیز و نوسازی سیستم آبیاری اراضی مستعد 85 درصد از اراضی مجهز به سیستم آبیاری نوین شده درحالی که میانگین اجرا سیستم آبیاری در سطح کشور 40 درصد است.
وی با بیان اینکه در راستای افزایش فرآورده‌ها و کاهش ضایعات اقدامات خوبی در استان انجام شده است عنوان کرد: در حال حاضر استان دارای 155 هزار تن سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی است و بیش از 200 هزار تن سردخانه نیز در حال احداث است.
15 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی استان همدان در سال جاری است و تعهد اشتغال استان در سال جاری 19 هزار و 980 نفر است.
7523/2087
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.