غلامحسین مجذوبی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان آب و محیط زیست، افزود: کارشناسان به صورت علمی به این نتیجه رسیده اند که تولید برخی محصولات کشاورزی به معنی هدر دادن منابع آبی است و باید بپذیریم.
وی اظهار کرد: اکنون منابع آبی موجود کفاف تولید همه نوع محصول کشاورزی را نمی دهد و تنها محصولاتی را باید تولید کنیم که نیاز اساسی است.
مجذوبی با اشاره به مصرف افزون بر 70 درصد آب کشور در بخش کشاورزی، گفت: مسئولان وضعیت واقعی منابع آبی را به کشاورزان شفاف توضیح دهند تا آنها از شرایط کنونی آب مطلع شده و برای حفظ این منبع حیاتی احساس مسئولیت کنند.
وی گفت: رفع مشکلات کم آبی تنها از عهده مسئولان ساخته نیست و مردم و تشکلهای زیست محیطی باید وارد عرصه شوند.
رئیس بنیاد علمی نخبگان همدان یادآورشد: مسئله آب باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود تا مردم در کنار مسئولان قرار گرفته و برای حل مشکلات آب اقدام کنند.
مجذوبی هدف از نشست هم اندیشی نخبگان آب و محیط زیست را ارائه راهکارهای کوتاه مدت برای حل بحران آب استان همدان دانست و گفت: این نشستها باید ادامه داشته تا به نتیجه مطلوب برسد.
رئیس بنیاد علمی نخبگان همدان از رسانه ها خواست بیماری آب را آشکار کرده و به گوش مردم برسانند تا برای درمان این بیماری همگان تلاش کنند.
وی تهیه سناریوی آب استان همدان را ضروری دانست و گفت: متخصصان این بخش وضعیت 30 سال آینده آب این منطقه را باید پیش بینی کرده تا برای اتفاق های بعدی برنامه ریزی شود.
نخستین نشست هم اندیشی نخبگان آب و محیط زیست با حضور جمعی از متخصصان این 2 حوزه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.