دکتر حبیب معصومی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: انتقال مصدومان زلزله کرمانشاه به همدان از روز گذشته آغاز شد و تا بامداد امروز ادامه داشت.
وی اضافه کرد: هم اینک 58 تن از بیماران و مصدومان در بیمارستان بعثت، سه تن در بیمارستان آتیه (تامین اجتماعی) و یک مصدوم در بیمارستان فاطمیه شهر همدان پذیرش شدند.
وی فراخوان مدیران مورد نیاز دانشگاه به EOC، اعلام آماده باش به تمامی پایگاه های اورژانس و مراکز درمانی، برقراری ارتباط EOC وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، حضور تیم فرماندهی بیمارستان بعثت در مرکز ترومای استان و اعزام بالگرد به کرمانشاه را از جمله اقدام های دانشگاه علوم پزشکی همدان در جهت خدمت رسانی به مصدومان زلزله برشمرد.
وی یادآوری کرد: این مرکز هفت نیرو شامل 6 تکنسین اورژانس و یک راننده با 2 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس را برای خدمت رسانی به زلزله زدگان به کرمانشاه اعزام کرده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: همچنین نیروهای درمانی شامل یک نفر ارتوپد و 6 پرستار، هشت کارشناس بهداشت محیط، چهار ماما، چهار نیروی کارشناس مراقبت از بیماری ها و سه پزشک عمومی در حال خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه هستند.
دکتر معصومی بیان کرد: پنج هزار قوطی شیرخشک، 500 بشکه پرکلرین و واکسن های مختلف به کرمانشاه ارسال شده و پنج دستگاه آمبولانس آماده اعزام به استان کرمانشاه است.
به گزارش ایرنا، زلزله ای شب گذشته - یکشنبه - به بزرگی 7.3 ریشتر در شرق عراق و در نزدیکی قصرشیرین رخ داد که لرزش آن تا تهران و استان های مرکزی ایران احساس شد.
بر اساس آخرین آمارها این زلزله 430 کشته و افزون بر 6هزار و 700 مصدوم داشته است و بیشترین خسارت ها مربوط به شهرستان سرپل ذهاب می شود.
7526/
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.